Подмяната на синята птица

06:00, 26 юли 23 / Защо ни е важно Шрифт:
Вангелия Чорбаджийска

Малката синя птичка, емблематична за социалната мрежа Twitter, се заменя с ,,X“. Промяната настъпва след като бизнесменът и собственик на платформата Илон Мъск намеква и дори показва новото лого в кратко видео преди официално да обяви новината.

След като през миналата година купува Twitter за 44 милиарда долара, Илон Мъск бързо променя името на компанията на ,,X Crop“. В последствие редовно споменава за намерението си да превърне платформата в многостранно приложение с финансови услуги, подобно на We Chat в Китай.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Justin Lane 

Изпълнителният директор на Twitter Линда Якарино също потвърждава плановете на компанията. ,,Това е рядко явление, както в живота, така и в бизнеса, да получиш втори шанс са направиш впечатление. Twitter вече прави едно голямо впечатление и промени начина, по който комуникираме. Сега ,,X“ ще отиде още по-далеч и още преобрази глобалния градски площад “, пише тя.

Тази промяна идва на фона на трудностите, през които Twitter преминава. Илон Мъск съкращава половината от персонала на компанията, а междувременно приходите от реклама също намаляват наполовина. Социалната мрежа е изправена и пред появата на безброй конкурентни приложения, включително новосъздадения Threads, стартиран от Meta.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Cristobal Herrera-Ulaskevich

Защо ни е важно?

Повече от десетилетие Twitter се разпознава със своето синьо-бяло лого на птица, което се превръща в символ на уникалната култура на социалната мрежа. Дума като ,,tweet“ се превръща в глагол, използва се и като обозначение на публикация, а ,,tweeps“ става псевдоним на служителите на платформата.

Подмяната името е сред най-видимите промени, които бизнесменът Илон Мъск продължава да извършва откакто закупува компанията. Но зад кулисите остават множество стъпки, които са си основен ремонт на фирмата. Започва се от елиминирането на хиляди служители и модифицирането на множество от традиционните функции на платформата. Сред модификациите попадат и начините за проверка на потребителите, както и правилата, предназначени за регулация на това какво може и какво не може да се казва в тази част от интернет пространството.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/John. G. Mabanglo

Преименувайки Twitter, Илон Мъск изхвърля една утвърдена марка, съществуваща от 2006 г., която в еднаква степен радва и разочарова знаменитости, политици, спортисти и други потребители.

Много потребители на Twitter, които прекарват години в ,,туитване“ и изграждане на собственото си присъствие в мрежата сега биват отчуждени от промяната. По този начин Мъск поема риска да си навлече гнева на хиляди, въпреки че в момента не може да си гопозволи. Компанията му е изправена пред финансови затруднения и повишена конкуренция, особено, когато съперникът му Meta изобщо не възнамерява да отстъпи в съревнованието.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Cristobal Herrera-Ulaskevich

Усилието на Meta да пусне приложение, подобно на Twitter, е най-новото развитие в нарастващото противопоставяне на технологичните гиганти, предвождани от Марк Зукърбърг и Илон Мъск, чието съперничество става все по-лично през последните седмици.

Когато марките започнат да се употребяват като глаголи, това означава, че те са станали част от популярната култура. Приз годините Twitter сама по себе си се превърна в културен феномен. Премахвайки синята птица, Илон Мъск с един замах заличава 15 години от стойността на марката, започвайки на практика от нулата.

Снимка: ЕПА/БГНЕС/Carina Johansen

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама