Ще ни лекуват по телефона, докато пристигне линейката
22:48, 29 авг 15
25
896
Шрифт:
На база на телефонно интервю диспечерите ще определят спешността на повикването и доколко е застрашено здравето на пациента. Така ще дават и първите съвети как да бъде поставен пострадалият, какво трябва да му се осигури и какво не трябва да се прави с него.
В картата за спешно раждане например е записано да не се позволява на бременната да ходи до тоалетна. При престрелка или нападание от животни е включен съветът да се осигури безопасността на пострадалия. За доста ситуации има и препоръка да се подготвят лекарствата, които пациентът пие, за да ги покажат на идващия лекар.
Стандартът указва линейките в зависимост от кода на пациента да пристигат до 8 минути - за най-спешните, и до 120 минути за най-леките случаи. Документът съдържа и правила за действия на екипите на място. Например при нужда да се постави на пациента абокат за вливане на медикамент екипът може да направи до два опита на място, а след това да започне транспортирането и опитите да продължат.
До 10 минути пристигналият екип трябва да започне транспортирането до болница на най-спешните пациенти. Ако времето за придвижване до болница е над 30 минути, може да бъде извикан медицински хеликоптер.
Последни новини

Поредицата "Прислужницата" на Фрида Макфадън: Защо целият свят е обсебен от тези психотрилъри?
19:40, 15 авг 25 / Свят
На 12 август Сливен ще отбележи Международния ден на младежта
09:14, 11 авг 25 / Регионални новини
Логиката на "Kонтролния прът"
17:45, 10 авг 25 / Idealisti
Добави коментар