Строим магистрали и пътища в координация със съседните държави
11:26, 18 сеп 15
25
431
Шрифт:
В рамките на форума българският министър на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова ще представи визията на правителството за развитието на пътната инфраструктура у нас, като акцентът няма да падне само върху шосейните пътища, а и върху жп и морския транспорт. Ще бъде направен и отчет за изграждането на автомагистралния пръстен, който цели свързването на всички райони на България.
"Не е достатъчно да се правят само шосейни пътища, а трябва да се помисли за адекватното развитие и на другите видове транспорт и основно морския. Транспортната инфраструктура не трябва да бъде мислена единствено като средство за придвижване, а и като начин на живот", заяви при откриването на форума вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев. Той е категоричен, че "транспортните гета" като Северна България и Родопите трябва да бъдат разбити с пътни връзки, които трябва да бъдат изградени в координация със съседните държави.
Външният министър Даниел Митов подчерта, че развитието и координацията на транспортните връзки е от ключово значение за сигурността в региона.
Необходимо е уеднаквяване на транспортните тарифи между жп и автомобилния транспорт за транзитния трафик, каза от своя страна министърът на транспорта Ивайло Московски. Той посочи, че има притеснителни факти за степента на развитие на транспортната инфраструктура на различните държави от Югоизточна Европа. По думите му това става по различен начин и с различно финансиране, което води до забавяне на строежа на нови пътища.
"Трябва да се работи съвместно между различните държави, за да се стигне до крайната цел – по-голяма свързаност на Югоизточна Европа с останалата част на континента”, посочи министър Московски. Той каза още, че дисбалансът в таксуването на транзитния трафик в различните държави от региона води до по-ниска конкурентоспособност на отделните страни.
Другият голям проблем според министър Московски е, че приходите от винетки годишно са около 160 млн. лв., а за поддържане на пътищата се отделят около 600 млн. лв.. Това поражда необходимостта да се търси друг вариант за заплащане на транзитния трафик.
Добави коментар