Общински съветници искат зелената и транспортната системи да бъдат равнопоставени
21:53, 24 сеп 15
25
387
Шрифт:
Според общинския съветник Лорита Радева „деленето на системите на града на зелена, транспортна и т.н. не е достатъчно коректно като единен организъм”. Развитието на транспорта в София не трябва да е с приоритет пред озеленяването, посочи общинският съветник Николай Билалов. Той сподели, че се отнася с недоверие, когато някой му каже, че ще има трамвай през парка.
Акцентът за озеленяване се измества от основната дейност на дирекция „Зелена система” към Столичната община, каза кандидатът за общински съветник Мила Видина, като допълни, че „озеленяването не е толкова доходоносно и затова не се осигуряват пари за поддържането му”. Здравето на хората трябва да бъде поставено на първо място, когато се търси баланс между двете системи, какъвто няма, сподели кандидатът за кмет Виктор Лилов.
От своя страна общинският съветник Марта Георгиева каза, че „зелената система става жертва на големите инфраструктурни проекти” и по този начин с приоритет са автомобилите. Тя каза още, че правото на човек за здравословна околна среда трябва да се защити с изграждането на зелена система.
При анализ на Столичната община за последните 5 години за местната част около 15% от бюджета отива за пътната инфраструктура, около 12% - за обществения транспорт и само около 2% - за озеленяване, посочи кандидатът за общински съветник Веселин Кирев, като отбеляза, че „това показва какъв е приоритетът на общината”.
Повечето от дискутиращите бяха съгласни с предложението да се подлагат на задължително обществено обсъждане проектите, които засягат елементи на зелената система, още когато са на етап „задание”.
Добави коментар