София планира обществена велосипедна система

10:48, 28 ное 15 25 470 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Столичната община обявява концесия за обществена обменна велосипедна система, съобщава БТА.

Предвижда се изграждането на 33 велообменни станции с повече от 400 велосипеда в широкия център на София. Това съобщи за информационната агенция Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ и председател на работната група, която изработва документацията по подготовката на концесията.

По-късно пред агенция „Фокус“ Зарков уточни, че под широкия център се разбира ориентировъчно за пространството от НДК до Централна гара. На велосипедните станции ще има по 20 места и по 12-15 велосипеда. На останалите места потребителите ще могат да оставят вече ползваните колела. 

Докладът предстои да бъде разгледан в ресорните комисии към Столичния общински съвет през следващата седмица, а след това и от самия съвет. Вносител е кметът на София Йорданка Фандъкова, тъй като единствено кметовете на общини имат право да внасят предложения за концесии.  Предвидено е велосипедите да са с нестандартни части, стоманени рамки, уникален дизайн, за да бъдат лесно разпознаваеми при кражба. Те ще имат вградени GPS системи, а информационна система ще показва колко са наличните колела в отделните пунктове.

Операторът ще трябва да осигури мобилни екипи за препозициониране на велосипедите, обясни Зарков. Той отбеляза, че фирмата-концесионер трябва да представи цялостна концепция за системата, за достъпа до нея, както и за дизайна на велосипедите. 

Особено важно според Зафир Зарков е, че през първия половин час ползването на велосипедите ще бъде безплатно. Важно е обаче след това да се заплаща, защото иначе има опасност от злоупотреби, посочи Зарков. Той обясни, че конкретната цена на услугата ще бъде предложена от операторите. "Това обаче не е система, която генерира доходи. Общата практика показва, че такива системи се издържат от рекламоотдаване", каза Зарков.

Той уточни, че в концесията е предвидено във "втора зона" в центъра да има 150 рекламни съоръжения, които да бъдат източник на приходи. Реклама ще има и по самите велосипеди.

Минималното годишно концесионно плащане започва от малко над 93 хил. лева. Концесията е предвидена за срок от 8 до 12 години. 

Зафир Зарков посочи, че идеята за обществените велосипеди е подкрепена от неправителствени организации.

Подобни системи за "градски" велосипеди срещу символичен наем има в Бургас и много европейски градове като например Барселона, Копенхаген, Брюксел, Виена, Берлин, Будапеща и Париж.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама