Общинска съветничка от БСП отправи питане за паркирането в Пловдив
12:04, 17 дек 15
25
346
Шрифт:
По думите й новият мандат на управление на Община Пловдив съвпада както с новия програмен период 2014-2020 година по Оперативните програми, така и с домакинството на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019 година.
"Това предполага Община Пловдив да води дългосрочна политика и последователна работа, работейки с бързи темпове по изграждането и поддържането на инфраструктурата на определените за паркиране места. Необходимо е Община Пловдив да изгради модерна визия с широки хоризонти за 10 години напред по решаването на проблема с паркирането неразделно от градоустройственото развитие.
Изпълнението на дейностите по организация и контрол по паркиране на МПС в Пловдив се осъществява от предприятие, собственост на Община Пловдив. ОП "Паркиране и репатриране" е създадено през 2010 г. и вече би трябвало да е натрупало достатъчно опит в организацията и контрола на паркирането в "Синя зона", но големите проблеми с местата за паркиране в Пловдив не са решени", се казва в питането на пловдивската съветничка.
Петя Манева поставя и няколко конкретни въпроса.
Какви са приходите на ОП "Паркиране и репатриране" спрямо заложените в годишния бюджет за 2015 г. бюджетни средства за издръжка на предприятието?
В какъв срок се превеждат приходите от стопанската дейност на ОП "Паркиране и репатриране" по бюджетната сметка и съответния приходен БИН на Община Пловдив и кой контролира този процес и срок?
Каква е средната заетост на паркоместата в обхвата на "Синя зона" и паркингите, управлявани от ОП "Паркиране и репатриране"?
Какви средства са разходвани за експлоатиране и поддържане на паркингите и зоните за платено паркиране спрямо заложените в бюджета за 2015 г.?
Какви съвременни системи за таксуване използва общинското предприятие и какви средства са разходвани по поддръжката им?
Какви съвременни системи за таксуване смята да внедри Община Пловдив за подобряване обслужването и ефективността при паркиране?
Какви средства са разходвани по контролирането на вертикалната и хоризонталната пътна маркировка и другите законови средства за ефективната организация на паркиране в паркингите и зоните за платено паркиране? Колко от улиците за кратковременно платено паркиране са маркирани с хоризонтална маркировка?
Какви недвижими имоти общинска собственост са предоставени за управление на ОП "Паркиране и репатриране" и какъв е броят на паркоместата по улиците в "Синя зона" и паркингите по райони и общо?
По какъв начин пловдивчани могат да се информират за обхвата на "Синя зона"? Има ли общодостъпен за гражданите източник на тази информация и актуален ли е той? Променяно ли е Приложение 2 към Правилника за устройството и дейността на ОП "Паркиране и репатриране" от 19.01.2012 г.?
Какъв е проекта на бюджетната сметка за 2016 г. (прогноза) на ОП "Паркиране и репатриране" за очакваните приходи и необходимите разходи за дейността, както и разходи свързани с придобиването, управлението и разпореждането с имоти общинска собственост (паркинги)?
Настъпили ли са промени в имуществото на общинското предприятие след февруари 2012г.? Предприятието актуализирало ли е поименния опис на имуществото по групи според функционалното им предназначение? Ако да - общинската администрация внесла ли е в Общинския съвет предложение за промяна на Правилника за устройството и дейността на ОП "Паркиране и репатриране" от 19.01.2012 г. в частта по Приложение 2? Ако всичко това е извършено, защо не е актуализирано Приложение 2 в регистъра?
Ако по имуществото на общинското предприятие не са настъпили промени след февруари 2012 г., защо за това време до декември 2015 г. - три години и половина, няма създадени нови зони за паркиране с оглед решаване на тежките проблеми с паркирането в града и особено в централната му част?
Какви мерки подготвя Общината за подобряване на условията, организацията и възможностите за паркиране в Пловдив?
Добави коментар