Община Русе отчете най-мащабния си проект, обещава нова транспортна схема
15:16, 18 дек 15
25
504
Шрифт:
Това заяви по време на заключителната пресконференция по проекта за „Интегрирана система за градски транспорт на Русе“ кметът Пламен Стоилов, като уточни, че всички дейности приключват до 20 декември. По-рано от необходимия срок, преди края на тази година, ще бъдат извършени и плащанията към изпълнителите, които после следва да се отчетат пред управляващия орган, който от своя страна да заяви възстановяването на средствата от ЕК.
Стоилов и заместникът му Димитър Наков изброиха свършеното и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, който е на стойност около 30 млн. лв.
„Русе вече може да се гордее с една модерна транспортна инфраструктура, реализирана в рамките на проекта. Конкретните, измерими резултати са 100 спирки на обществения градски транспорт с монтирани електронни информационни табла, над 390 хил. часа спестено време за пътуване, 1.2 км обособена бус лента, 14 км изградени велоалеи, 1 изграден подлез за ОГТ, пешеходци и велосипедисти, 4 реконструирани пешеходни подлези и надлези с условия за хора с увреждания, 8т/год. намаляване на емисиите парникови газове (СО2 и еквивалентни ). Вече живеем в един модерен град, с по-малко трафик, с по-надежден градски транспорт и повече достъпност за всички граждани и гости на Русе“, заяви Наков.
Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г. Общата стойоност на проекта възлиза на 29 379 323,89 лв., от които предоставената безвъзмездна финансова помощ е в размер на 26 011 937,93 лв. и 3 367 385,96 лв. са собствен принос на Община Русе, а продъжлителността на проекта бе 41 месеца.
В началото на следващата година предстои и възлагане на новата транспортна схема, която да оптимизира и движението на градския транспорт, съобразно нуждите на хората и появата на нови улици. След това има и множество процедури, като новата схема може да е готова след не по-малко от година. Тя ще е много важна, защото с нея ще се търси и решение на проблема с повишаване на качеството на автопарка на превозвачите.
По темата за изградената мрежа от велоалеи, Стоилов коментира, че всъщност направеното в Русе в тази област е най-доброто в страната. „Единствено в Пловдив се конкурират с нас, но те не са готови още с довършването на велоалеи. Освен това километър велоалеи в Русе струва 80 000 лв., а в Пловдив – 285 000 лв.“, заявиха още Стоилов и Наков.
Уточнено бе, че до края на следващата година ще бъдат обновени и алеите за пешеходци, с което ще се избегне конфликтът в някои участъци между различните участници в движението. За целта на места ще бъде оптимизирана и светофарната уредба.
Стоилов и Наков гарантираха още, че новите подлези на Кръговото и „пробива Кауфланд“ са снабдени с необходимите отводните канали и техника, като добавиха все пак, че всичко е съобразено да действа при нормални валежи. „Няма град, в който да е проектирано да се поеме 15 до 20 литра на квадратен метър дъжд в рамките на 30 до 40 минути“, заяви Стоилов, като уточни, че се обръща внимание и за почистване на канализацията при всеки проливен дъжд.
В тази връзка има приготвена проектна документация и за решаване на проблемите с наводненията в някой малки улици в централната част на града, както и под моста на „Липник“.
Добави коментар