Община Русе отчете най-мащабния си проект, обещава нова транспортна схема

15:16, 18 дек 15 25 504 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
„Това е най-мащабният проект, изпълняван някога в Русе. Той е на стойност 30 млн. лв. 8 лота, едновременно изпълнявани и успешно приключени. Преди 4 години бяхме почти зачеркнати и никой не смяташе, че Русе може да се справи с такъв тежък проект. Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, народният представител Пламен Нунев и зам.-кметът Димитър Наков имат огромен принос за успеха на този изключително тежък и труден проект. От последни в сравнение с останалите градове, които изпълняват този проект обаче, ние първи финализираме и приключваме на 100% всички дейности“.

Това заяви по време на заключителната пресконференция по проекта за „Интегрирана система за градски транспорт на Русе“ кметът Пламен Стоилов, като уточни, че всички дейности приключват до 20 декември. По-рано от необходимия срок, преди края на тази година, ще бъдат извършени и плащанията към изпълнителите, които после следва да се отчетат пред управляващия орган, който от своя страна да заяви възстановяването на средствата от ЕК.

Стоилов и заместникът му Димитър Наков изброиха свършеното и постигнатите резултати при изпълнението на проекта, който е на стойност около 30 млн. лв.

„Русе вече може да се гордее с една модерна транспортна инфраструктура, реализирана в рамките на проекта. Конкретните, измерими резултати са 100 спирки на обществения градски транспорт с монтирани електронни информационни табла, над 390 хил. часа спестено време за пътуване, 1.2 км обособена бус лента, 14 км изградени велоалеи, 1 изграден подлез за ОГТ, пешеходци и велосипедисти, 4 реконструирани пешеходни подлези и надлези с условия за хора с увреждания, 8т/год. намаляване на емисиите парникови газове (СО2 и еквивалентни ). Вече живеем в един модерен град, с по-малко трафик, с по-надежден градски транспорт и повече достъпност за всички граждани и гости на Русе“, заяви Наков.

Проектът се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007-2013 г. Общата стойоност на проекта възлиза на 29 379 323,89 лв., от които предоставената безвъзмездна финансова помощ е в размер на 26 011 937,93 лв. и 3 367 385,96 лв. са собствен принос на Община Русе, а продъжлителността на проекта бе 41 месеца.

В началото на следващата година предстои и възлагане на новата транспортна схема, която да оптимизира и движението на градския транспорт, съобразно нуждите на хората и появата на нови улици. След това има и множество процедури, като новата схема може да е готова след не по-малко от година. Тя ще е много важна, защото с нея ще се търси и решение на проблема с повишаване на качеството на автопарка на превозвачите.

По темата за изградената мрежа от велоалеи, Стоилов коментира, че всъщност направеното в Русе в тази област е най-доброто в страната. „Единствено в Пловдив се конкурират с нас, но те не са готови още с довършването на велоалеи. Освен това километър велоалеи в Русе струва 80 000 лв., а в Пловдив – 285 000 лв.“, заявиха още Стоилов и Наков.

Уточнено бе, че до края на следващата година ще бъдат обновени и алеите за пешеходци, с което ще се избегне конфликтът в някои участъци между различните участници в движението. За целта на места ще бъде оптимизирана и светофарната уредба.

Стоилов и Наков гарантираха още, че новите подлези на Кръговото и „пробива Кауфланд“ са снабдени с необходимите отводните канали и техника, като добавиха все пак, че всичко е съобразено да действа при нормални валежи. „Няма град, в който да е проектирано да се поеме 15 до 20 литра на квадратен метър дъжд в рамките на 30 до 40 минути“, заяви Стоилов, като уточни, че се обръща внимание и за почистване на канализацията при всеки проливен дъжд.

В тази връзка има приготвена проектна документация и за решаване на проблемите с наводненията в някой малки улици в централната част на града, както и под моста на „Липник“.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама