194 жалби са подали пътуващи със самолет за 2015 г.

13:27, 20 дек 15 25 426 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
990 жалби на пътуващи в България са получени в Европейския потребителски център (ЕПЦ) от началото на годината до 18 декември. Това каза директорът на ЕПЦ България Игнат Арсенов на пресконференция, предаде репортер на София Topnovini.bg. При въздушния транспорт жалбите и запитванията са 194 през същия период, като за сравнение през предходната година те са били 182.

България заема 15-о място сред 30 държави по оплаквания на пътуващи през 2014 г., каза той и допълни, че въздушният транспорт заема 80% от жалбите при пътуване. Най-често такива са подавани от живеещи в Италия, Белгия, Полша, Испания и Франция през изминалата година.

През 2015 г. страната ни се нарежда на 17-о място, като през първите 6 месеца на тази година най-много от жалбите са идвали от потребители, които живеят в Австрия, Италия, Полша, Франция, Великобритания и Белгия.

Основната причина за търсенето на правата на пътниците чрез жалби е липсата на комуникация с авиокомпаниите, подчерта той. Клиентите на авиокомпании в Германия, Ирландия, Испания, Франция и Великобритания са най-потърпевши. За разлика от тях Словакия, Исландия и Хърватия заемат челните позиции по най-малко оплаквания от пътници със самолети.

22% от 870 млн. пътници в Епропейския съюз (ЕС) през 2015 г., които са използвали самолет, са имали някакъв проблем с пътуването, по данни на Евростат. Отложен или отменен полет, загубен или повреден багаж са сред основните причини за проблемите, отбеляза Арсенов.

Общо 6 852 са подадените жалби от пътници със самолети в целия ЕС, Исландия и Норвегия през 2014 г. От тях 777 са оплакванията за загубен или повреден багаж. Информация за правата при летене са потърсили 5500 граждани. Това сочи доклад за правата на пътниците във въздушния транспорт, изготвен от мрежата от 30-те Европейски потребителски центрове. За първите 6 месеца на 2015 г. за проблеми при пътуване по въздух са сигнализирали 3450 души.

„Гише на пътника“ беше отворено днес на Терминал 2 на летище София. То информира хората за правата им по време на път. През 2016 г. инициативата ще се провежда всеки месец от Европейския потребителски център.

При забавяне на полет над 2 часа, авиокомпанията е длъжна да осигури храна, напитки, безплатно телефонно обаждане на пътниците си. При по-дълги закъснения тя трябва да се погрижи за безплатна нощувка на клиентите си и безплатен превоз до хотела, където ще бъдат настанени. Ако полетът се забави с 3 часа до крайната дестинация пътниците имат право на обезщетение от 250 до 600 евро в зависимост от дължината на полетите. Това обаче не важи, ако закъснението е заради извънредни обстоятелства, които не зависят от превозвача, като лошо време. При забавен или отложен полет над 5 часа всеки пътник има право да се откаже от пътуването и да му бъде възстановена сумата за билет.

По повод настъпващите коледни и новогодишни празници попитахме заминаващи пътници на летище София дали знаят какви са техните права при пътуване и имали ли са премеждия със самолет. Няколко мъже споделиха, че за първи път ще летят, но са запознати с правата си. Друга жена също отрече да е имала проблем при летене, но не успя да каже какви права има, използвайки услугата на авиокомпанията.

Възрастна дама разказа как, слизайки на летището в София, нейният багаж и този на дъщеря й липсвал. Тя веднага сигнализирала, при което след 10 дни на посочения от нея адрес получила куфара си. Забавянето при багажа на дъщеря й било само един ден, отбеляза тя. „Бяхме го отписали вече, но те го върнаха“, допълни жената, която чакаше полета.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама