Комисията за защита на потребителите предупреждава за Коледните базари
23:01, 22 дек 15
25
456
Шрифт:
Маргаритов добави, че гражданите трябва да имат същите изисквания към търговците с временни обекти и ако установят проблем да алармират.
Той потвърди, че потребителите имат право на рекламация и на закупени при намаления стоки и посочи, че търговецът е длъжен да ремонтира или замени стоката, или върне парите на клиента си.
Нереалният процент намаление е най-често установяваното от КЗП нарушение при тези кампании. Друг трик на търговците, за който шефът на КЗП предупреди, е да предлагат няколко стоки в комплект, като твърдят, че е по-изгодно да бъдат закупени по този начин, отколкото поотделно.
Той каза, че най-често срещаните случаи на нарушения са при телекомуникационните услуги и техника и при аудио-визуалната и битовата електроника.
Маргаритов напомни, че закупена онлайн стока може да бъде върната в срок от 14 дни, а в търговската мрежа – само при добра търговска практика, каквито все по-често се срещат и у нас.
Вече работят приемни на КЗП в зимните курорти Банско и Пампорово, предстои откриването на такива и в Боровец и Чепеларе. В тях потребителите могат да получат информационните материали за своите права или да подадат сигнал или жалба, за да бъде извършена проверка.
Добави коментар