Нова структура на общинската администация прие местният парламент в Каварна

20:17, 29 дек 15 25 584 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Общинският съвет в Каварна прие с гласовете на 16 от общо 17 съветници новата структура на общинската администрация, съобщи за Topnovini.bg кметът на Общината Нина Ставрева. Досегашната структура беше с щат от 125 души и включваше секретар, звено „Вътрешен одит”, три дирекции, 14 отдела и един сектор „Озеленяване”. Тя се е променяла през годините. След направен анализ  и преразглеждане на функциите се е стигнало до извода, че е необходима нова структура с цел подобряване качеството на обслужване на гражданите и бизнеса, повишаване на на ефективността и организацията на работа, както и на контрола по изпълнение на текущите задачи и подобряване на координацията в специализирана администрация.

Одобрената нова структура е с щат от 110 души и включва секретар, звено „Вътрешен одит”,  три дирекции и 12 отдела. Като цяло, дирекциите се запазват. Така към общата администрация ще функционира дирекция „Финансова дейност, правно-административна и информационно обслужване”. В нея ще има четири отдела. Запазва се отделът „Бюджет, финанси и счетоводство”. Новите са „Обществен ред и контрол”, „Канцелария на кмета” и „Правно-административно и информационно обслужване”.

Към специализираната администрация са другите две дирекции. Едната е „Устройство на територията, екология, инвестиции и икономически дейности”. Нов отдел „Устройство на територията и инвестиции” обединява досегашните „Инвестиционни дейности” и „Устройство на територията”. В новия отдел „Общинска собственост и икономическо развитие” влизат досегашните „Туризъм и икономическо развитие” и „Общинска собственост”. „Туризмът трябва да стои в основата на икономическото развитие на общината”, посочи кметът Нина Ставрева. Другият отдел към тази дирекция е „Екология и зелени системи”, като от новата структура отпада сектор „Озеленяване”, тъй като намерението на общинското ръководство е да бъдат създадени нови общински предприятия и едно от тях ще се занимава именно с озеленяване, почистване и поддържане на зелените площи.  Към тази дирекция ще функционират още  отделите „Евроинтеграция и обществени поръчки” и „Местни данъци и такси”.

Третата дирекция в Община Каварна ще е „Гражданска регистрация, духовни и социални дейности”. Към нея са отделите ГРАО и „Духовни и социални дейности”, който ще отговаря за образование, култура, здравеопазване и социални услуги”. Като трети отдел се обособява „Спорт и младежки дейности”, тъй като в общината има десет регистрирани спортни клуба, при това с активна дейност, има детски школи, ще се работи и за масовия спорт.

Община Каварна ще продължи да има двама заместник-кметове с ресори „Финанси и икономическо развитие” и „Европейски фондове и инвестиционна дейност”, както и главен архитект, звено „Вътрешен одит” ще е с двама одитори.

По-нататъшните дейности по реализацията на новата общинска структура ще се извършат след като тя влезе в сила. Кметът Нина Ставрева увери, че ще  търсят начини промените да се извършат максимално безболезнено за администрацията.

Общинският съвет взе решение да се проведе конкурс за отдаване под наем на бивша столова в двора на земеделската гимназия, към която има интерес от френски инвеститор за изграждане на предприятие за преработка на зеленчукова продукция.

Определен бе и размерът на такса „Смет” за 2016 г. За голяма част от населените места в общината тя намалява, макар и с малко. Предвижда се минимално увеличение от 0,1 пункта от промила на таксата за жилищните сгради в град Каварна и намаление с 0,3 пункта за нежилищните сгради. Увеличението е с около 1 лев на 10 000 лева данъчна оценка, сочат разчетите на общинските специалисти. Малко по-голямо е увеличението на размера на таксата в две от селата – Раковски и Травник. В първото заради по-големия брой съдове за отпадъци, които са разположени там, а във второто – заради отдалечеността му.

Местният парламент прие и актуализация на бюджета на Община Каварна за 2015 г. По отношение на държавните дейности се отчитат реализираните собствени приходи в училищата, като най-много те са в земеделската гимназия – 107 600 лв. При местните дейности се отчитат разходите за сметосъбиране и сметопочистване,  таксите към РИОСВ, както и възстановения от държавата 1,804 млн. лв. Макар изпълнението на собствените приходи на общината да е около 70 %, кметът Нина Ставрева се надява общината да приключи без неразплатени задължения.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама