Над половината от отпадналите ученици в Добрич са заминали за Германия
09:42, 11 фев 16
25
382
Шрифт:
Отчита се увеличение на отпадналите ученици през тази година. Това се обяснява, от една страна със засилената миграция на хора от Добрич към други населени места в страната и в чужбина, а от друга – с това, че за отпаднал се приема ученик, който е напуснал без обективни причини системата на народната просвета до навършване на 16 години и няма информация, че продължава образованието си в друго училище. Дефиницията допуска да бъде отчетено като отпаднало и дете, което учи в друго населено място или държава, но това обстоятелство не е потвърдено писмено.
Всички отпаднали ученици в община Добрич са описани в регистър. Той съдържа данни за техните имена, ЕГН, страница и номер в книгата на подлежащите, възраст, клас, етнос, къде се намира и други характеристики на семействата им.
Най-голям е относителният дял на отпадналите ученици от ОУ „П. Волов”, ОУ „Й. Йовков”, ОУ „Н. Вапцаров“ и СОУ „Д. Талев” – общо 222 деца (92.5%). Училищата са разположени в североизточната част на града - част от ЖК „Балик”, кв. „Изгрев”, кв. „Строител”, ЖК „Иглика”, и значителна част от учениците им са от ромски произход.
Според местонахождението, което са обявили ученици и родители, най-голям е броят на заминалите в чужбина – 179 (74,6%). Повечето от учениците – 100 или 55,9%, от тях са в Германия. Родители и учители обясняват увеличаващата се миграция с възможности за намиране на работа и препитание и по-добри социални придобивки за отглеждане на деца и ученици.
Едновременното действие на икономически, образователни и етнокултурни фактори, които са рискови за отпадане на ученици, оказва най-силно влияние и се проявява най-вече в ромските квартали. Икономическите причини за напускане на училище - ниски доходи, лош жизнен стандарт и битови условия, безработица и др., влиянието на семейството и средата и образователните фактори поставят децата в особено висок риск от отпадане от училище.
Преждевременното отпадане от училище е основен фактор, който допринася за безработицата, бедността и социалното изключване. За отделния индивид това означава неграмотност, липса на социални умения, ниско ниво на образование и квалификация и реализация в живота, сочат още резултатите от проверката.
Добави коментар