Никола Стоянов: Българският бизнес трябва да насочи износа си и извън ЕС

14:38, 11 фев 16 25 323 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
60 процента от износа на България през 2015 година е насочен към страни от Европейския съюз, но той трябва да се разшири. Това съобщи в Пловдив заместник-изпълнителният директор на агенцията Никола Стоянов.

"За нас има два аспекта за износ-към страни от Европейския съюз и трети държави.  Ние считаме, че имаме все още потенциал и в държави от ЕС, защото ако изключим Германия и Франция основно оперирахме със страни от Южна Европа-Италия, Гърция и Румъния.  Но има разлика между северните и южните народи",  каза Стоянов.

Той е категоричен, че през следващите години основен фокус ще бъде Скандинавия. Приоритетен пазар става и Англия. Трябва да се развива и търговията със САЩ, Русия и бившите съветски републики.   

"За съжаление не можем да мислим за Северна Африка и Китай. Там е трудно, защото целият свят се е насочил към него.  Но може да се работи в посока Виетнам, Индия и Иран", допълни Стоянов.

Заместник -изпълнителният директор на агенцията съобщи още,че  се въвежда 20% самофинансиране на бизнеса при участието на изложения, панаири и търговски мисии в чужбина.  

"До миналата година  агенцията финансираше на 100 процента  участието на компаниите на изложенията  в чужбина.  Това водеше до изкривяване на  резултатите, защото много представители на фирми се включваха, но като туристи.  Да края на месец май ще финансираме 9 панаира в чужбина и въпреки  процента самоучастие има интерес от фирмите", каза Стоянов.  

Новост ще бъде и организирането на  обратни търговски мисии. "Ще водим чужди компании на място при българските, за да им покажем какви са възможностите на нашите предприятия", завърши Стоянов.

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама