В. Томасян: Не искаме „турското робство” да се заменя със „съжителство”
06:51, 12 фев 16 / Политика
25
365
Шрифт:
Г-жо Томасян, смятате ли, че ще преобърнете мнението в министерството след като само в Хасково се провежда протест?
С този протест смятаме, че ще променим готвените промени. В Министерството на образованието ще има обществено обсъждане и до срока, който е определен смятаме да внесем подписката с изразената наша гражданска позиция. Не сме съгласни да се премахнат ключови български произведения, както и изопачаване на историята, т.е да заменим термите „иго” и „робство” с „присъствие”, „съжителство” и т.н. Надяваме се, че ще се включят повече хора и че така ще може да повлияем на решението, което ще вземат в министерството. Протест имаше и в други градове на България. Подписка върви и в други градове. Не мисля, че сме единствени.
Защо организатори на протеста не са учители, които се смятат за будители, а и решението от София пряко ги касае, а юрист и икономист, каквато сте Вие?
Ние като родители, чийто деца са в училище имаме поглед върху материала. Освен това имаме база за сравнение с това което ние сме изучавали като ученици и те сега. Произведенията, които сме изучавали, а сега искат да се премахнат са ни помогнали да сформираме българското си самосъзнание и затова сме решили да останем в България.
Е, то стана ясно, че не става дума за премахване на творби от учебните планове. Например „История славенобългарская” вместо да се учи в 6-ти клас, ще се учи в 9-ти клас?
Според мен е хубаво основни моменти от „История славенобългарская” да се учат в по-ранен етап, защото това е началото.
Това произведение на Паисий Хилендарски не е леко. То ще бъде ли разбрано от един шестокласник?
Ами има начини как да стане това. Но там по какъв начин да се представи на децата роля имат вече педагозите.
Добави коментар