Кметът на Добрич отчете първите 100 дни управление
12:48, 15 фев 16
25
328
Шрифт:
Един от акцентите, които кметът посочи, бе, че за първи път от години се проведе заседание на Тристранния съвет за социално партньорство с установен диалог, ясни правила и критерии. В резултат на това е постигнато съгласие за всички страни.
За пръв път бе направен публичен отчет за това кои предложения на гражданите са включени в бюджета за 2016 г. Това предстои да се случва и през следващите години, посочи Йорданов. Той припомни, че се разработва стратегия за развитието на спорта, която се очаква да е готова в началото на април. Целта е да има яснота как се разходват средствата и накъде трябва да бъдат насочени усилията на Общината.
Сред другите постижения, които кметът отчете, бяха преместването на елхата и коледния базар от площад „Демокрация“ на площад „Свобода“. Променен беше регламентът за разпределяне на места за продажба на мартеници и се избегнаха среднощните опашки пред сградата на Общината.
Беше сформирана работна група, която да предложи нов проект на правилника за дейността на „Общински пазари“. „Тя не се затвори в една стая, а отиде на място при търговците, където яха разисквани техните проблеми и бяха взети под внимание техните изисквания. Правилникът ще бъде съставен в най-скоро време“, каза кметът.
Той отбеляза, че в условията на зимната обстановка преди няколко седмици почистващата фирма успя да си свърши добре работата. „Това, от което съм изключително доволен е, че успяхме да приключим годината без неразплатени задължения“, каза още Й. Йорданов.
В сферата на финансите и общинската собственост бе отчетено, че е запазена финансовата стабилност на Общината. През стоте дни в дирекция «Местни данъци и такси» касовите плащания са в общ размер на 1 773 907,08 лв. Приети и обработени са общо 9647 броя данъчни декларации по ЗМДТ. Във връзка с подадени жалби от граждани по отношение на начислените местни данъци и такси са извършени 22 проверки на място.
Отчетено бе, че общата численост на общинска администрация от 160 щатни бройки е намалена на 155. Приета и въведена бе нова по-функционална административна структура, отразяваща приоритетите за управление. Утвърдена е процедура за подбор при назначаването на служители в Община Добрич. Всички свободни работни места са публикувани на сайта Общината в специално създадена рубрика.
В приемните дни на екипа за изминалите сто дни са приети и изслушани над 250 души. Освен това, са проведени множество срещи с НПО, сдружения, активни хора, които искат да са в помощ на своята община и своя град, каза още кметът.
Добави коментар