Двойно повече жалби от бургазлии срещу "Топлофикация", по-малко за ВиК и мобилните оператори

07:44, 16 фев 16 25 329 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Два пъти на нараснали жалбите на потребителите към „Топлофикация – Бургас” ЕАД през 2015 г. спрямо предходната година. Това става ясно от годишния доклад на обществения посредник Таню Атанасов до Общинския съвет в морския град. Срещу дружеството през 2014 г. са били подадени общо 9 сигнала, а техният брой през 2015 г. година е бил 17, като в това число има и колективни жалби.

В част от тях гражданите търсят постфактум варианти да оспорят влезли в сила изпълнителни производства за принудително събиране на дължими суми. Други са свързани със състоянието на топлопреносната мрежа в жилищните сгради, към които дружеството няма отношение, а трети не са съгласни да плащат т.нар. инсталационна такса.

"Миналата година 64 собственици, живеещи в бл. 40 на к-с "Лазур", бяха подали колективна жалба до "Топлофикация – Бургас" ЕАД. Причината за нея бе ниската температура на водата за битови нужди. Наложи се да организирам среща между недоволните и представителите на част от топлоразпределителните дружества. Изпълнителният директор пое ангажимент да отстранят проблема", обяснява Таню Атанасов.

В същото време броят на жалбите срещу мобилните оператори намалява - от 15 през 2014 г. на 9 за 2015 г. Проблемите, поставени в тях, са били за предсрочно прекратяване на сключени договори без плащане на обезщетение, промяна на цифри от номера на телефона без съгласие на клиента и оспорване на изпълнителните производства.

Интересно е и ,че жалбите срещу ВиК също отбелязват спад – от 20 през 2014 г. до 16 през 2015 г. Проблемите касаели оспорването на изпълнителни производства за дължими суми и бавното отстраняване на уличната и тротоарна мрежа след повреда на ВиК тръбопроводи.

Сериозни са проблемите и с големите разлики в някои блокове между показанията на подотчетния водомер и сумата от индивидуалните и ремонта на битово-фекалната канализация до ревизионната шахта на сградата.

Съществуват и проблеми с осигуряването на пропускателната способност на тръбопроводите за отвеждането на отпадните води в районите с активно уплътняване на терените с многоетажно жилищно строителство. Такъв е районът около х-л "Аква" и ул. "В. Петлешков". В жалбата си управителя на етажната собственост на бл. 140, к-с "Лазур", заявява, че след всеки дъжд мазетата им се наводняват и те са принудени да ги чистят, търпейки щети.

"Общината и дружеството знаят за проблема, но не вземат адекватни мерки", твърди общественият защитник.

Към оператора ЕВН, предлагащ услугата електроснабдяване, пък са постъпили общо 14 жалби през 2015 г., при 10 за миналата година. Част от тях са спорове за количеството отчетена енергия и плащане на такса за достъп без консумация на фактическа енергия. Друга част от жалбите засягат качеството на предлаганата електроенергия.

"Живеещите в кв. Банево от години поставят въпроса с ниското качество на ел. енергията и постоянните падения на напрежението, многократно на ден и час. На техните жалби и моите писма ЕВН отговарят формално и обещават в бъдеще да решат проблема. При посещение на ръководството на компанията през месец декември 2015 г. за откриване на нов клиентски офис, отново поставих проблема. Заявиха, че накрая на 2015 г., ще доставят необходимите съоръжения", пише още Атанасов.

Сериозни щети търпят и собствениците на жилища, към които по различни причини ЕВН не е осигурил ел. захранване. Най-често вината била между строителя и ЕВН, а потърпевшите са гражданите.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама