„Бургасбус” отвърна на Мосинов: Няма как да намалим билетчето с 10 %, имаме много разходи
07:34, 17 фев 16
25
429
Шрифт:
Идеята му по всяка вероятност обаче няма да намери реализация.
В становището си по докладната управителят на „Бургасбус” Петко Драгнев отбелязва, че предложението на Мосинов е направено единствено на база разходи за горива, които обаче представлявали едва 18 % от разходите на дружеството. По-голямата част заминавали за персонал, застраховки и амортизации, които явно Мосинов не е взел предвид. Последните били завишени заради изцяло подновения подвижен състав.
„Предстои подмяна на превозни средства с технически параметри Евро 0 и Евро 2 с екологично чисти. Процентът на превозни средства, пригодени за трудноподвижни пътници, ще бъде повишен до 90 %. „Бургасбус” е в процес на закупуване и на 7 нови автобуса за нуждите на хората от новоприсъединените бургаски квартали Рудник и Черно море. Към това се прибавя и купуването на системите за информационно обслужване и електронно таксуване на 22 броя тролейбуси, които бяха доставени по оперативна програма, мотивира се още Драгнев.
Предвид всички тези допълнителни разходи на дружеството, както и процентната инфлация за изминалите години, увеличаването на минималната заплата и други допълнителни разходи, свеждали до невъзможно искането за намаляване цената на билета с 10 % да бъде приложено.
Не по-различно е и становището по въпроса на зам.-кмета по финанси Красимир Стойчев.
„В одобрените през 2014 г. цени на превозните документи за градските и междуселищните линии от общинската транспортна схема, разходите за горива и ел. енергия са 22,47 % от стойността на общите разходи, свързани с осъществяването на транспортната услуга. През 2015 г. разходите за горивата са 17,4 % от общите разходи, които превозвачът е извършил във връзка с изпълнение на ангажиментите си по договора”, твърди Стойчев.
Той подкрепя думите на Драгнев, че значителна част от разходите на дружеството отиват за заплати на персонала, застраховки и амортизации, които са се повишили заради обновяването на автобусния парк.
„Намаляване на цената на еднократното пътуване, при настоящия размер на разходите на превозвача, ще доведе до увеличаване размера на компенсацията, която общината дължи на превозвача, и ще утежни допълнително общинския бюджет с непредвидени средства”, допълва зам.-кметът по финанси, като припомня и факта, че между Община Бургас и Европейската банка за възстановяване и развитие има сключено споразумение във връзка с предстоящото въвеждане на новата транспортна схема в Бургас. В рамките на този договор английски експерти работели по преразглеждане цените на превозните документи.
Добави коментар