Над 200 претенденти се борят за наградите на „Винария“ в Пловдив

12:07, 17 фев 16 25 447 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Над 200 проби от вина и спиртни напитки ще опита журито на международния конкурс, който ще определи наградите на изложбата „Винария 2016“ - приза „Златен ритон“, златни и сребърни медали. Дегустациите започнаха днес, а имената на победителите ще бъдат обявени на 24 февруари, когато се открива Международната изложба за лозарство и винарство. Тя се провежда в Международен панаир Пловдив и ще продължи до 28 февруари. 

40 производители от България, Италия, Чехия, Турция и Молдова участват в надпреварата. Дебютантите са от Молдова и Турция. Състезанието има 14 категории, основни от които са бели и червени вина от последна и по-стари реколти, ракии и бренди. За да се гарантира обективността на оценките, се използва компютърна система, припомниха от Националната лозаро-винарска камара, която организира Международния конкурс за вина и спиртни напитки.

Подбрано жури от изтъкнати български енолози, международни съдии и чуждестранни експерти – сомелиери, търговци и еножурналисти от Италия, Чехия, Полша, Германия, Румъния и Гърция.Те ще определят новите притежатели на „Златен ритон“, най-престижното българско отличие в бранша. В шестте категории за вино се присъжда само по един „Златен ритон” - на пробата, оценена с над 90 точки по 100-бална система. Комисията ще излъчи златни и сребърни медалисти.

Наградените мостри ще бъдат изложени за свободна дегустация на 25 февруари в палата 11 на панаира. Същия ден посетителите на „Винария“ могат да се включат в два майсторски класа

Тази година състезанието  за наградите на „Винария“ е своеобразна репетиция за българските производители за участието им в един от най-големите световни конкурси за вино – Concours Mondial de Bruxelles, който ще се проведе в Международен панаир Пловдив от 29 април до 1 май.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама