С викове и крясъци столичани разказаха на Мая Манолова за проблемите си с "Топлофикация"
16:53, 18 фев 16
25
432
Шрифт:
Напрежението в залата ескалира още през първите минути, а хората показаха с действията си, че търпението им към дружеството отдавна се е изчерпало. Откакто е омбудсман Мая Манолова е получила над 300 жалби от граждани, свързани с проблемите им с топлофикационните компании.
Тя определи сметките, които плащат отказалите се от услугите на „Топлофикация“, като най-сериозния проблем. Омбудсманът добави, че за таксата „Градска инсталация“ е сезиран Върховния касационен съд (ВКС) с настояване да се произнесе възможно най-бързо за това дължима ли е таксата, след като потребителят се е отказал от услугата.
Манолова се ангажира лично да се заеме и с незаконната практика на „Топлофикация“ да завежда дела срещу абонатите си, без да ги уведоми. Омбудсманът ще настоява дружеството да предупреждава хората преди да предприеме действия, а те да разполагат с 15-дневен срок да платят задълженията си или да ги разсрочат.
Манолова каза още, че се е свързала с еврокомисаря по правосъдието и защита на потребителите Вера Юрова и е настояла да бъде направен преглед на съответствието между българското законодателство с европейските директиви.
"Помолихме я да ни даде добри практики и примери от други европейски държави, защото е важно да чуем как например функционира топлофикацията в Букурещ или Будапеща“, каза Манолова.
Въпреки заявеното намерение от омбудсмана да работи по проблемите на гражданите, хората в залата не ѝ повярваха. Чуваха се викове „Геноцид“ и „От българина нищо не зависи“. Част от присъстващите дори напуснаха залата много преди края на срещата.
„Разбирам, че част от гражданите са изгубили търпение”, отговаряше Манолова, като на моменти не можеше да надвика недоволните столичани.
Добави коментар