Мениджърът на „Мол София“ купи и „Мол Пловдив“
18:36, 23 фев 16
25
629
Шрифт:
Avestus има дълга история на управлението на „Мол София“ от откриването му през 2006 г. и е довел успешно редица международни наематели като H&M и Promod, офис наематели като Deloitte и Sanofi-Aventis. Консултант на продавача бе Forton, стратегически партньор на Cushman & Wakefield за България и Македония.
Avestus Capital Partners придобива дела на GE Capital Real Estate в търговския център и става собственик на 100% от „М.О.П риъл истейт“, което притежава търговския център. Процедурата по продажба протече при силен инвеститорски интерес и приключи в края на януари. До тогава двете компании имаха равни дялове в дружеството.
Според Явор Костов, мениджър „Капиталови пазари“ към Forton, след поредицата придобивания на подценени имоти от последните две години, покупката на „Мол Пловдив“ показва, че интересът на инвеститорите вече се насочвал към добре работещи доходоносни активи.
„Мол Пловдив“ е единственият работещ към момента търговски център в града.
Той разполага с 20 000 кв. метра отдаваема площ, 108 магазина и 650 места за паркиране. Заетостта му доближава 100%. Сред ключовите наематели е Cinema City, а в селекцията от търговци фигурират първокласни български и чужди марки като H&M, Bershka, NewYorker, Pierre Cardin, Adidas, Scandal, MDL Week&Shop, Sport Vision.
Решението на Avestus Capital Partners да придобие цялата собственост върху „Мол Пловдив“ е продиктувано от подобрената пазарна среда и показва доверието на компанията в потенциала на проекта.
Avestus има експертиза във всички видове операции на пазара на имоти: финансиране и придобивания, развитие на проекти, управление на имоти и асет мениджмънт, връзки с инвеститори. Към днешна дата портфолиото от управлявани от компанията активи е на обща стойност над €2 млрд. в седем европейски държави.
65 млн. лева е цената на „Мол Пловдив“
Търговският център е придобит на 29 януари, като според Търговския регистър цената му е 65 млн. лева. Като купувачи са посочени два инвестиционни фонда, регистрирани в Люксембург - "Куинлан Прайвит Хърбърт Клайънт Холдинг", който придобива 72.5% от акциите в търговския център, и "Куинлан Прайвит ЕСПФ Инвестмънтс #1", собственик на останалите 27.5%. И двата фонда са част от инвестиционната група.
Към края на 2014 г. оценката на мола е 75 млн. лв. През последните години обаче търговският център работи на загуба и през юни 2015 г. собствениците му взимат решение дългът от 120 млн. лв. да се погаси съразмерно на притежаваните дялове в капитала.
През 2014 г. „Мол Пловдив“ е подновил 93% от 5-годишните си договори с наемателите, като приходите му са над 11 млн. лв., а издръжката му около 7.3 млн. лв. Собственикът му успял да намали загубата от над 8 млн. лв. за 2013 г. на над 3.8 млн. лв. през 2014 г.
Последни новини

Вземете Huawei Watch 5 с до 300 лв. отстъпка от А1 и Extra SIM без такса за първите 6 месеца
15:22, 04 юли 25 / А1
Връщане в училище: как търговците се подготвят за един от най-силните сезони в годината
17:20, 03 юли 25 / Свят
Лятна селекция 5G смартфони с 0% лихва на лизинг от А1
13:14, 03 юли 25 / А1
Добави коментар