Насърчават представянето на бургаски фирми на външни пазари

13:03, 24 фев 16 25 498 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Представители на бургаски фирми се запознаха с целите и дейностите по проект „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия”. Той бе представен на информационна среща, която се проведе днес в града. Целта на проекта е да се повиши капацитетът и знанията на предприятията от Бургаска област за излизане на външни пазари.

„Обхващаме теми, които ние смятаме, че ще са важни за малките и средни предприятия в региона, за тези, които имат доста дефицити, било то през маркетинг – а това е един от сериозните проблеми на българските компании, ценообразуване, дигитален маркетинг и т.н.  На практика ние ще гледаме всеки месец да има някакво събитие в Бургас, като темите ще бъдат най-различни”, каза Никола Стоянов, който е зам.-изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия.

По неговите думи, на фирмите се посочва как да се държат по време на международни панаири, как се организира логистика, експортно застраховане и изобщо все неща, насочени към основната цел на Агенцията, а именно интернационализацията.

„Идеята е да направим така, че информацията да стига по-бързо до компаниите за нещата, които правят, те да ни познават, да започнат да търсят тези неща, които ние предлагаме”, добави Никола Стоянов.

Предстои занапред лектори от различни области да посещават Бургас и региона, с цел да подпомогнат компаниите да осмислят къде са техните дефицити и къде трябва да се развиват.

Агенцията е насочила своите усилия най-вече към производители на стоки и услуги, като идеята е те да бъдат подпомогнати и да могат да излизат на чужди пазари, да имат възможността да разширяват производството си и да назначават повече хора на работа.

„Важен етап е самите собственици или управители на фирми да разберат, че има неща, които не знаят. Това е една основна крачка, която ще ги поведе по добър път. Забелязваме, че съществува и такъв момент, в който собствениците си казват „фирмата ми върви много добре, аз съм специалист и разбирам всичко” – това е грешно мислене като цяло”, обясни Стоянов.

Проектът „Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия” е стартирал през април 2010 година. Бюджетът е 27 396 493 лева. Той се финансира от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика” 2007 – 2013 година.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама