Всяка втора българска фирма няма уебсайт, сочат данните на Евростат
16:24, 18 апр 16
25
354
Шрифт:
“Делът на фирмите със свой собствен уебсайт е индикатор, който има важно значение за степента на навлизане на съвременните технологии в една икономика. Колкото по-висок е този дял, толкова по-добри предпоставки се създават за развитието на електронната търговия. Тя от своя страна намалява разходите на фирмите и съответно – крайните цени за потребителите”, коментират оттам.
От данните става ясно, че най-голямо е изоставането по отношение на малките предприятия. Едва 44% от български фирми с по-малко от 50 служители имат уебсайт при 72% за ЕС. Тази разлика постепенно намалява с увеличаването на големината на предприятието, като при големите предприятия (тези с над 250 служителя) разликата е едва 10 процентни пункта – 84% за България и 94% за ЕС. Значителна част от тези предприятия обаче са собственост на чуждестранни инвеститори.
По-зле се представят Хърватия, Швеция, Испания, Ирландия и Италия.
Добави коментар