Туристическото лого на България – визитна картичка и нищо повече
17:50, 23 апр 16
25
1456
Шрифт:
София Topnovini.bg потърси за коментар директора на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов, председателя на журито, избрало 7-те лога - проф. Божидар Йонов и представител на широкото жури, който ще участва в крайния избор на новото туристическо лого на България, но който не пожела да бъде назован.
Логото няма да докара туристите, то е само една визитна картичка
„Ако смятате, че логото ще докара туристите, няма да стане. Има далеч по-важни неща, за да привлече България туристите – първо, обслужването, второ, рекламата и трето - дестинацията. Зависи, разбира се, и кой ще дойде – може да е китаец, руснак или американец. Логото обаче няма нищо общо с дестинацията и туристите, които ще дойдат. То е само една визитна картичка и нищо повече“, смята проф. Божидар Йонов.
Той не пропусна да отбележи, че за предишното лого са дадени 1,5 млн. лв., докато за това - 10 000 лв., което било огромна разлика. Според него за едно лого най-важното е измислянето, изработката била лесна.
Йонов уточни, че в заданието в никакъв случай не бива да се определя какъв символ да има – лъв, роза, шевици или каквото и да е. Той допълни, че няма абсолютен фаворит от 7-те избрани лога. По думите му изборът не бил труден, тъй като отпадналите лога нямали сили, за да продължат нататък.
„Критериите, по които избирахме логата на първо място бяха графична култура и след това всичко останало“, добави още Божидар Йонов.
Ще бъде престъпление, ако липсва символът на розата в туристическото лого на България
„За мен ще бъде престъпление, ако се излезе от символиката на българската роза, независимо по каква причина. Страната е инвестирала в туризма изключително много за розата като символ на България. Позната е така още от 1894 година на Международното изложение в Чикаго. Във всичките години на социализма България се представяше с българската роза по всички щандове. Стана известна не само в Европа, но и в Япония, Канада, САЩ и целия свят“, убеден е Румен Драганов.
Той обясни, че туристическото лого е част от цялостната комуникационна стратегия, която е изградена. Според него с приключването на сагата, свързана със символиката на логото, ще може най-накрая да започне да действа Комуникационната стратегия, която е готова повече от две години, но „стои в чекмеджето“.
„До момента никой не я е видял, тя не е публикувана на сайта на Министерството на туризма и практически не може да се ползва от българската туристическа индустрия. Именно заради по този повод смятам, че беше извършено едно престъпление в първата част на този проект. Това означава, че дори и да е била вярна в онова време, тя вече е остаряла, докато се чудим как да направим лого“, коментира Румен Драганов. Той бе категоричен, че били похарчени излишно много пари, което довело обществото към мисълта, че има корупция за изпълнението на този проект, а за стратегията били платени над 2 млн. лева.
Туристическото лого е незначителен фактор при избор на дестинация
Според член на широкото жури, което ще избере крайния победеител, логото също няма да доведе повече туристи в страната. „Не смятам, че то е значителен фактор при избора на дестинация. По-скоро от значение е популяризирането на България с всичките й предимства“, коментира той и уточни, че при избора на победител за него ще бъде най-важно мнението на обществото. „Разбира се, и аз имам собствен фаворит, но ако той не е предпочитаният от хората, това със сигурност ще повлияе на избора ми в крайното гласуване“, категоричен бе той.
Все пак обаче уточни, че е излишно да се изразходват твърде много средства за провеждането на подобен конкурс, тъй като самото изготвяне на графична визия със сигурност не струва милиони, колкото коствал предишният проект за лого.
Очаква се изборът на новото туристическо лого да стане следващата седмица, като победителят ще изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.
Добави коментар