Представители на бизнеса в Русе се запознаха с "предизвикателства на японския пазар"

11:03, 19 май 16 25 270 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Вчера във видеоконферентната зала на Русенска търговско- индустриална камара Русе се е провел интерактивен семинар „За Япония“ на тема "Предизвикателства на японския пазар: от първия контакт до първия договор", организиран от Enterprise Europe Network – Русе към Бизнес център за подпомагане на малки и средни предприятия-Русе и Център за индустриално сътрудничество между ЕС и Япония, Брюксел.

За европейските фирми, желаещи да навлязат на японския пазар, съществуват културни фактори, които могат да улеснят или драматично да застрашат навлизането им на японския пазар, съобщават организаторите на събитието.

Целта на този интернет семинар е била да направи преглед на различните предизвикателства, с които ще се сблъскат фирмите, и да им предостави инструменти, с които да бъдат по- ефективни в работата и комуникацията си с японски партньори или клиенти.

Семинарът се е провел на английски език, а негов лектор е бил Оливие ван Бенеден от Център за индустриално сътрудничество между ЕС и Япония в Брюксел.

Представители на бизнеса в Русе са научили за особеностите на японската бизнес култура, как правилно да се обръщат към японец, какво е истинското значение на японското „Да“, как да повлияят на вземането на решение, как да отговорят на очакванията им относно обмена на информация, качеството и обслужването на клиенти, както и запознаване с японския бизнес етикет.

Програмата включваше представяне на Центъра за сътрудничество ЕС- Япония и на експерта- лектор Оливие ван Бенеден, запознаване с четирите фундаментални аспекта на японската култура, осъществяване на първи контакт, обмен на информация, правила при посещение при потенциален клиент, вземане на решения и срещи, договори, обслужване на клиенти и оплаквания и контрол на качеството.

Оливие ван Бенеден има над 20 години опит в работа с японски фирми. Консултирал е както японски, така и ЕС компании и ги подпомага да подобрят взаимното си разбиране за културната и бизнес среда. Специализира в работа с не-японски фирми, които имат интерес да започнат бизнес с Япония, да навлязат на японския пазар или да работят с японски клиенти, доставчици или партньори.

Участниците в семинара са изразили мнението си от проведения семинар като са го определили за полезен и интересен и са изразили становище, че по темата е добре да се проведе още по- задълбочено събитие, съобщават още организаторите.

Някои от тях са заявили желанието си подобни семинари да бъдат проведени и за страни като Китай, Германия, Франция, Италия и Корея, а други са изразили желание да се включат в бизнес мисия до Япония. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама