Адвокати помагат на столичани да пътуват гратис с хвърчащи листчета
14:50, 22 юни 16
25
438
Шрифт:
Движение обществен натиск организира един от първите протеси срещу поскъпването на билетчето в София, тъй като от първи юни цената му скочи с 60 %. Поскъпна и талонът за десет пътувания - от 8 лв. на 12 лв. Хората от инициативата ще раздават удостоверенията в подлеза на СУ „Св. Климент Охридски“ до края на седмицата между 16:00 и 20:00 часа.
„От началото на месеца преминахме на ефективен протест и тотален бойкот. Хората, които не желаят да си купуват билет, могат да го направят с удостоверението. Абсолютно всеки, който иска, може да го получи, след като се подпише. Имаме списък, който пращаме с имената всеки ден до общината и ЦГМ, за да са уведомени, че тези хора не са обикновени гратисчии, а пътуват протестно“, коментира пред София Topnovini.bg съпредседателят на организацията Кирил Чуканов.
Допълни, че акцията ще продължи "докато не се увеличи още общественият натиск и докато не се ревизира решението". "На мен и на повечето участници от движението контрольорите не са ни правили проблем“, обясни още Чуканов.
По думите му при показване на удостоверението, контрольорите на ЦГМ имат право да поискат документ за самоличността на притежателя на талона, но нямат право да го санкционират като нередовен пътник.
От сдружението организират поредната акция срещу по-скъпия билет в четвъртък. В 18:30 часа те ще влязат в метростанция СУ „Св. Климент Охридски“, за да информират столичани за акцията. След това предвиждат да се повозят на метрото и да раздадат още от "гратисните" удостоверения.
Кметът на София Йорданка Фандъкова обяви акцията за спекулация и подчерта, че хората, които се занимават с това дори не ползват градския транспорт.
„Това е чиста провокация. Хората са свободни да реагират, както намерят за добре“, заяви тя и отклони въпроса, като се похвали с обновяването на градския транспорт.
„В петък чакаме да пристигне първият от новите трамваи. През септември пускаме нови 110 автобуса. Особено в тези горещини хората трябва да направят основната разлика между метрото, което е най-удобният и екологичен градски транспорт, новите автобуси, трамваи и тролеи, които са климатизирани, и старите 30-годишни. За мен е важно да продължим с подмяната. Единственото, което ме притеснява е това“, отсече кметът на София.
Добави коментар