ВМРО даде обяснения за скандалната концесия за 141 млн.лв.

15:12, 27 юли 16 25 478 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Столичното ВМРО разпространи писмо до медиите, с разяснения около готвеното споразумение за отдаване на концесия на 16 линии от градския транспорт в София за 141 млн. лв. Очаква се предложението на общинския съветник от групата на "Патриоти за София" Карлос Контрера да бъде разгледано в четвъртък на заседанието на Столичния общински съвет.

Публикуваме цялото писмо на ВМРО, което получихме на редакционната ни поща, без редакторска намеса:

Във връзка с публикувани материали, отразяващи предложение за споразумение към концесионен договор между Столична община и „МТК Гроуп“, изпращаме право на отговор от общинския съветник от „Патриоти за София – ВМРО и АТАКА“ Карлос Контрера, автор и вносител на доклада.

Право на отговор

Тъй като в средствата за информация по повод доклада за спогодба с „МТК Гроуп“, на който съм вносител, са направени твърдения, свързани със същността на доклада и с работата ми като съветник, държа да направя следните пояснения:

1. Спогодбата цели да уреди конкурс, който е приключил през 2008 г. и е потвърден от Върховния административен съд, т.е. конкурс има. Условията по конкурса, обаче, са по-различни от тези по спогодбата – вместо цена от 3,6 лв./км без ДДС се предлага цена от 3,00 лв./км без ДДС, транспортната задача от 6 млн. км е намалена на 5 879 000 км. Спечелилият конкурса се задължава да извърши обслужването с автобуси ЕВРО 6, а не с автобуси Евро 4, каквито са били изискванията през 2008 г. От тази гледна точка общественият интерес е защитен. Постига се уреждане на отношения, които са били висящи над 8 г., при това с параметри в интерес на Столична община.

2. Направените внушения за цени от 2,10 лв./км, 2,8 или 2,9 лв. не кореспондират с действителността и зад тях не стоят сериозни изчисления. Например, Столичен автотранспорт ЕАД (общинската фирма) вози на 3,08 лв./км. Т.е. предлаганата цена в спогодбата за „МТК Гроуп“ е дори по-ниска от тази на общинския превозвач. Между другото той в момента вози по тези линии на тази цена с автобуси на 20-30 г. По отношение на цената следва да отбележим, че само разходите за придобиване на автобусите, заплатите на персонала, застраховките и разходите за ГСМ (горива и смазочни материали) правят стойността на километър пробег повече от 2,9 лв./км.

3. Спогодбата предвижда в срок от 8 месеца след влизане в сила на договора по линиите да се пуснат нови рейсове ЕВРО 6 с вентилация и климатизация. Става дума за линии в северните райони, по които нови автобуси, ако не бъде сключена тази спогодба, едва ли ще бъдат пуснати в следващите 5-6 г.

4. Столична община ще реализира икономия от превоза – по 470 320 лв. на година, за срока на договора - 3 762 560 лв. Тези спестени средства могат да се насочат за инвестиции в транспорта по усмотрение на СО и СОС. Тук е редно да се каже, че в момента Общината плаща по-скъпо за обслужването на тези линии, а именно 3,08 лв./км.

5. Невярно е и твърдението, че Общината няма да може да прави промени в маршрутите и маршрутните разписания – напротив, това нейно право е регламентирано, отделно от това на всеки 3 м. се съгласуват експлоатационните планове. Има и клауза, че във връзка с ремонти, аварии или по целесъобразност СО има право да променя маршрутите.

6. Направените призиви към кмета на Столична община да спре, да блокира или да отложи доклада показват правна неграмотност – това не е в правомощията на кмета и той няма право да го стори. Решението е на Столичния общински съвет и отговорността за него се носи от докладчика/вносителя и Съвета. Кметът на общината няма правомощия да спира или забавя доклади на общински съветници.

Правя настоящите уточнения, защото една група хора, водени от незнайни и вероятно нечисти подбуди, усилено разпространяват полуистини. За техните действия вероятно се крият интереси, които не желаят северните райони на София да получат в рамките на 8-12 м. от разглеждането на доклада обслужване от нови автобуси по линиите на масовия градски транспорт.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама