Все по-малко са изоставените деца в Пловдив
16:24, 27 юли 16
25
460
Шрифт:
На срещата, на която присъства и посланикът на Великобритания Н.Пр. Ема Хопкинс, бяха обсъдени аспекти на деинституционализацията на деца в Пловдивско и в страната.
През 2011 г. настанените в институции деца са били 433, докато през 2015 г. броят им вече е намалял до 280, уточни ресорният заместник-кмет Георги Титюков.
В Пловдив процесът върви много успешно, категорична бе и Иванка Шалапатова - изпълнителен директор на фондация "За нашите деца". Тя обобщи, че по данни на Държавната агенция за закрила на детето към месец май т.г. в институции в страната има 1318 деца. От 2010 година насам специализираните институции са намалели от 137 на 47, като 14 от тях са домове за медикосоциални грижи за деца.
"Пловдив може да се похвали с успех, че домът за медикосоциални грижи, която приемаше деца от различни райони, вече не съществува. Визията на Общината за активна превенция изцяло съвпада с нашата, можем да се похвалим с много добро партньорство и със здравните работници", поясни Шалапатова.
По-рано през деня посланик Хопкинс посети Центъра за обществена подкрепа, отделението по неонатология в УМБАЛ, както и домовете на две семейства, които не са изоставили децата си.
Междувременно в Пловдив своята работа продължава Общностният център, след като вчера бе подписан договор в Министерството на труда и социалната политика. Проектът е на стойност 708 000 лева, а продължителността му e 26 месеца.
Срокът на предишния договор изтече на 31 декември 2015 г. и Община Пловдив кандидатства по нова схема от този програмен период за възстановяване на функционирането и финансиране на социалните дейности на Центъра. В специализираните кабинети на Общностния център за деца и семейства в Пловдив се прави ранна интервенция на уврежданията, осигурява се индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания и се предоставя психологическа подкрепа и консултации на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения.
Освен това центърът извършва семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина; подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията; допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище.
Добави коментар