Общо 442 граждани са потърсили съдействие от омбудсмана на Шумен
14:50, 14 дек 16
25
380
Шрифт:
Заведените в регистъра жалби са 175, а образуваните проверки – 83. Решените случаи чрез взаимодействие с администрацията са общо 61. През тази година Общественият посредник шест пъти е излизал с конкретни становища и препоръки към органите на местната и централна администрация.
През изтичащата 2016 г. в количествено и качествено отношение се открояват проблеми, свързани с предоставяния под наем общински жилищен фонд на хора със специфични жилищни нужди, съобщават още от офиса на омбудсмана. Процедурите по предоставяне на общинските жилища са основен акцент във внесения днес годишен отчет за дейността на Обществения посредник на територията на Община Шумен. Посочени са проверки по индивидуални жалби на граждани, които аргументират извода, че е налице лоша административна практика, наложена от комисията за установяване на жилищните нужди и общинското предприятие „Общински жилища и имоти“, които администрират наемните отношения.
„Вследствие на тази практика се нарушават права на гражданите, като им се начислява наказателен наем за ползване на жилището за период, в който те изчакват края на едно административно производство“, обобщава Иван Капралов.
Общественият посредник ще предложи промяна на наложената административна практика на следващото заседание на комисията, а с настоящия годишен отчет поставя въпроса и на вниманието на общинските съветници в случай, че възникне инициатива за нови изменения и допълнения в Наредбата за условията и реда за установяване на жилищни нужди, за настаняване под наем и за продажба на общински жилища.
Добави коментар