Общински съветници питат какви са плановете на Община Русе за намаляване на отчисленията за отпадъци

15:03, 16 дек 16 25 425 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
Група общински съветници от "Патриотите, ВМРО и Глас народен" и БСП са отправили запитване към кмета на Община Русе Пламен Стоилов, свързано с приетото вече увеличение на данък "Сгради", както и със съмненията, че са необходими повече средства за отчисления за отпадъци. 

Един от съществените разходи в общинския бюджет всяка година е отчислението, което Общината е задължена да прави по чл. 61 и 64 ЗУО. Според изчисленията, за 2016 г. сумата е 2 567 500 лв., като се очаква за 2017 – 3 282 500 лв., за 2018 – 4 192 500 лв.,  за 2019 -  5 297 500 лв. Общинските съветници изразяват съмнения, че се правят опити да се осигурят приходи в бюджета, като това става за сметка на вдигане таксите за детските градини и яслите и местния данък върху недвижимите имоти, като се приема, че тези отчисления ще съществуват и следващите три години.

В тази връзка се припомня, че отчисленията са предвидени като мярка, за да бъдат принудени общините да предприемат определени мерки. По тази причина, в чл. 64, ал. 5 ЗУО е предвидена възможност за две намаления, всяко по 50%, които могат да доведат до пълно отпадане на задължението за внасяне на отчисления. 

Съгласно Постановление № 209/20.08.2009 г. за осигуряване на финансиране за изграждането на регионални системи за управление на битовите отпадъци, на регионалните съоръжения за предварително третиране на битовите отпадъци и за закриването на общински депа за битови отпадъци /ДВ, бр. 68/25.08.2009 г./ Русе попада в Приложение № 2 към чл. 5, ал. 2 сред регионите съгласно Националната програма за управление на дейностите по отпадъците, в които следва да се изградят съоръжения за предварително третиране в рамките на регионалните системи за управление на отпадъците. С посоченото ПМС са определени средства за това.

Общинските съветници отправят и следните въпроси:

Предприела ли е Община Русе самостоятелно или като част от РСУО мерки и какви за изпълнение на поставените от закона цели? Общото събрание на РСУО взело ли е решение за разпределение на задълженията между отделните общини? Ако е взело, какви задължения следва всяка община да изпълни? Изпълнила ли е Община Русе своите задължения? Постигнати ли са етапни цели, посочени в ЗУО? Ако да – кои, ако не – защо? Какви точно мерки следва да се предприемат, за да влязат в сила облекченията по чл. 64, ал. 5 ЗУО за Община Русе, кои от тях са изпълнени, кои – планирани? Какви средства са необходими, за да се изпълнят напълно изискванията по чл. 64, ал. 5 ЗУО, каква част от тях са осигурени и от къде? Как Община Русе е планирала във времето дейности и средства за постигане на поставените от ЗУО цели и редуциране на отчисленията?

Пълният текст е достъпен в приложения документ.

Отговор на въпросите следва да бъде получен на следващото заседание на Общински съвет - Русе през януари.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама