Купуваме билетите в метрото вече и с мобилно приложение
16:53, 23 дек 16
25
381
Шрифт:
Технологията ползва мобилен интернет и функциите за геолокация на потребителите и лесно може да бъде внедрена в различни транспортни средства – от автобуси, трамваи, велосипеди под наем до фериботи и други, разкриват от TICKEY.
За да ползват услугата, пътниците трябва да създадат свой профил в приложението и да въведат еднократно данните на дебитната или кредитната си карта, с която да се извършват разплащанията. С доближаването си до сензорите на станциите, те получават известие на мобилните си устройства за закупуване на билет. Плащането се финализра само след потвърждение на потребителя.
Целият процес се осъществява с няколко клика и се случва в защитена среда за секунди, като бързината на услугата е съпоставима с валидирането на обикновените превозни документи, уверяват от стартъпа.
„Радваме се, че получихме подкрепа от Столична община и София стана една от малкото столици в Европа, където iBeacon технологията е отворена и достъпна за широката публика – българските граждани и чуждестранни туристи. Столицата ни е привлекателен център за бизнес и туризъм, а иновативната транспортна система има голямо значение за облика ни пред света“, коментира един от основателите на TICKEY Димитър Димитров.
Той допълни, че контрольорите в градския транспорт също ще носят в себе си iBeacon устройства, за да проверяват валидността на закупения превозен документ, като така лесно ще се преодолява и езиковата бариера с чуждестранните туристи.
Проектът, подкрепен от технологичната компания Mastercard, е пилотен, след изпитания на техническите съоръжения, като се очаква поетапно всички действащи метростанции да имат специално обозначени турникети с инсталирани iBeacon устройства, позволяващи закупуване на превозни документи директно със смартфона.
Добави коментар