„Пътища и мостове“ отричат вина за непроходимите пътища

18:49, 24 яну 17 25 612 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini
„Пътища и мостове“ нямат вина за непочистените от сняг пътища и обявените бедствени положения на териториите на варненски общини. Това заяви днес управителят на фирмата инж. Росен Колелиев по повод изявления на регионалния министър в оставка Лиляна Павлова. При посещението си във Варна в края на миналата седмица тя обяви, че „Пътища и мостове“ е сред фирмите, които ще бъдат глобени заради лошо справяне със зимната обстановка, и посочи, че имала договори с 5 общини, а разполагала само с един роторен снегорин.

„Не е вярно, че имаме договори за зимно поддържане с 5 общини, нито че ги чистим с един роторен снегорин. Договорите ни са за община Бяла и за части от общините Долни чифлик, Провадия и Суворово“, каза инж. Колелиев. По думите му вместо предвидените в договорите 23 машини фирмата е използвала 34, като е включила допълнително 3 роторни снегорина и 2 челни товарача да помагат на бедстващите общини. Той бе категоричен, че всички четвъртокласни пътища, за които фирмата отговаря, са били проходими.

В същото време фирмите, за които министърът отговаря чрез Агенция „Пътна инфраструктура“, не са си свършили работата. Заради това във Варненска област на 20 януари са затворени един първокласен път и четири третокласни, каза инж. Колелиев

„Бих попитал министър Павлова къде са 89-те машини за Варненска област(машините за АМ “Хемус“ са отделно) съгласно договорите? Дали те не са в областите Добрич, Разград, Русе, Пловдив, Пазарджик, София и град Варна, закъдето едновременно имат договори за снегопочистване същите тези фирми, които почистват Варненска област.  Към въпросната дата 20 януари в посочените други области, където имат договорни задължения тези фирми, също има затворени или с ограничен режим на движение участъци на пътища от републиканската пътна мрежа“, каза управителят на „Пътища и мостове“ и посочи 10 отсечки в Добричко, 16 в Разградско и 6 в Русенско, упоменати в официалния сайт на АПИ.

Според него да се сочи „Пътища и мостове“ като фирма за наказание е нелепо, а и няма как регионалното министерство да налага глоби, тъй като договорите не са сключени с него, а със съответните общини. „Досега няма недоволен кмет“, заяви инж. Колелиев. Той преполага, че атаката срещу фирмата му е провокирана от предложение на Строителната камара, където инж. Колелиев е председател на секция „Инженерна инфраструктура“, за промяна в методиката за зимно поддържане на пътищата.

При днешното окрупняване на структурите фирмите, спечелили обществена поръчка за пътно поддържане, не могат да изкарат декларираната от тях техника по 2 причини. От една страна - защото не разполагат с нея, какъвто е случаят със Североизточна България. От друга – самата дейност не е заплатена добре и при тежките ситуации се инкасират загуби, обясни инж. Колелиев.

От камарата смятат, че районните пътни служби преди години са се справяли много по-добре с почистването, затова зимата е била сезон, а не бедствие. В този дух е и предложението – републиканската пътна мрежа да се раздели на участъци вместо по области и в тях да работят районни пътни служби. Предлага се и нова методика за заплащане на зимното поддържане, която да отчита реалните разходи с оглед тежките условия за работа и факта, че голяма част от техниката се използва за броени дни, а за нея се плащат големи амортизации.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама