58 училища в Разградска област изпълняват проекти „Твоят час”
07:21, 26 яну 17
25
459
Шрифт:
От 11 830 учащи в областта, в 643 групи за извънкласни дейности са включени общо 7 002 ученици. От тях 2 021 ученици са в 251 групи за преодоляване на обучителни затруднения (І), а 4 981 ученици са в 392 групи за занимания по интереси (ІІ).
Разпределението по общини, е както следва - Община Разград (бюджет 454 940 лв., с бенефициенти 20 училища) - 97 групи (І), с включени 800 ученици; 194 групи (ІІ), с 2 405 ученици; Община Исперих (бюджет 205 271 лв., 9 училища): 42 групи (І), с 342 ученици; 65 групи (ІІ), с 857 ученици; Община Кубрат (бюджет 151 751 лв., 9 училища): 33 групи (І), с 269 ученици; 40 групи (ІІ), с 584 ученици; Община Завет (бюджет 105 479 лв., 7 училища): 32 групи (І), със 192 ученици; 28 групи (ІІ), с 423 ученици; Община Лозница (бюджет 108 787 лв., 7 училища): 23 групи (І), със 196 ученици; 37 групи (ІІ), с 365 ученици; Община Самуил (бюджет 67 050 лв., 4 училища): 16 групи (І), със 156 ученици; 8 групи (ІІ), със 135 ученици; Община Цар Калоян (бюджет 37 654 лв., 2 училища): 8 групи (І), с 66 ученици; 20 групи (ІІ), с включени 212 ученици.
Процедура „Развитие на способностите на учениците и повишаване на мотивацията им за учене чрез дейности, развиващи специфични знания, умения и компетентности (Твоят час) – фаза 1” на Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г. е с конкретен бенефициент Министерството на образованието и науката. Периодът за изпълнение на дейностите е 27 месеца – от август 2016 г. до края на октомври 2018 г.
Проектите по процедурата са насочени към индивидуалните потребности на учениците, развитието на заложбите и способностите им в избрани от тях области, както и за повишаване на успеваемостта и задържането им в образователната система.
Създадени са училищни механизми за идентифициране на индивидуалните интереси на учениците за включването им в предпочитани от тях извънкласни дейности и образователните дефицити на учениците и задължителните дейности, по които срещат затруднение в образованието си.
В резултат се организират и провеждат три групи извънкласни дейности: по интереси; за преодоляване на образователните дефицити и междуучилищни дейности. Изборът и изпълнението на извънкласните дейности се извършват чрез модел за обществен мониторинг, осигуряващ прозрачност и публичност при взимането на решения.
Добави коментар