Ясен е начинът, по който Бургас ще привлича туристи през 2017 г.

12:04, 25 фев 17 25 821 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Кметът Димитър Николов внесе за приемане от местния парламент на Годишната програма за туристическа реклама на Община Бургас за 2017 година. Това става, след като тя е одобрена от Консултативния съвет по туризъм на заседание, проведено на 8 февруари тази година. В нея се съдържа стратегията, чрез която морската община ще се рекламира по света и ще привлича туристи за година напред. Основен принос в нейното разработване има председателят на Комисията по туризъм в Общинския съвет Живко Табаков.

Акцентите в програмата са утвърждаване и повишаване присъствието на Бургас на традиционните целеви пазари и привличане на нови перспективни такива; стимулиране на вътрешния туризъм; активно използване на онлайн маркетинг инструменти; утвърждаване на традиционния летен продукт (морски и рекреативен туризъм); развитие на специализираните  видове  туризъм: културно-исторически, круизен и яхтен туризъм, фестивален туризъм, спортен туризъм, конгресен и конферентен туризъм, градски туризъм, крайноседмичен туризъм, маршрутно-познавателен туризъм, екологичен туризъм, религиозен туризъм, селски туризъм.

Рекламата ще е насочена към хора от всички възрастови групи. Проучване е показало, че най-младите, от 15–24 години, са склонни да отидат на почивка с цел посещение на определено събитие, да посетят приятели, роднини или семейство, на море;

Тези от 25-39 и от 40-54 години предпочитат почивка на море, както и посещение на културни и спортни прояви.

Туристите на възраст над 55 години посочват като основна причина за почивка да посетят роднини и приятели, спа центрове и културни събития.

Посетителите с висше образование на възраст между 40-54 години и тези над 55 години са склонни да предпочитат почивка сред природата, да посетят културни и спортни мероприятия за разлика от тези със средно и основно образование.

Община Бургас разполага с 3483 легла в хотелски клъстери, хижи, къщи за гости и семейни хотели.

Статистиката сочи, че през 2015 г. град Бургас и кварталите му са посетени от 369 030 чужденци, а от 1 януари 2016 г. до 30 септември 2016 г. – от 35 459. Това е спад от 90.90 %.

Коренно различна е картината за български граждани. През 2015 г. Бургас е посетен от 41 143 българи, а през 2016 г. от 78 627 към 30 септември 2016 г., т.е има ръст от 91.10 %.

От предложената справка по пазари е видно какъв е делът по страни като: Турция – 15 %, Русия – с 11 %, Германия – с 7.05 %, Италия – с 6.16 %, Гърция – 4.72 %, Румъния – 4.39 %, Полша – 3.33 %, Украйна – 3.30 % и др.

За останалите пазари този дял е незначителен, като варира от 0.43 % до 0.52 %. Делът на чужденците възлиза на 81.02 %, а делът на българите е 18.98 %.

От предложените статистически данни могат да се направят изводи, че все още Бургас играе ролята на транспортно-разпределителен възел; голям е делът на българските граждани – 18.98 % , занимаващи се с бизнес пътувания, посещения на културни прояви и на гости при близки хора; от чуждестранните граждани определящ е делът на гражданите на Турция, Русия, Германия, Италия, Румъния, Полша, Украйна.

Тези граждани подбират градския начин на живот, престой, бизнес, гостуване при близки, посещения и участия във фестивали, международни и регионални спортни прояви поради сигурността в общината.

Маркетинговите цели, които община Бургас си поставя за 2017 г., включват диверсификация (разнообразие) на предлагания туристически продукт; привличане на нови пазари и разширяване позициите на вече съществуващите; увеличаване броя на мероприятията, които се провеждат на територията на общината с цел превръщането й в целогодишна туристическа дестинация.  

За да се изпълнят тези цели, се предвижда широкомащабна рекламна кампания по интернет, телевизия и печат.

Онлайн рекламата включва доразвиване на туристическия портал www.gotoburgas.com, включително в социалните мрежи; съвместен e-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари, където се наблюдава нарастване на онлайн записванията; поставяне на банери в сайтове на големи туроператори, туристически сайтове; участие на Община Бургас в създаването на първия туристически картографски атлас за район „Южно Черноморие”.

Телевизионна реклама включва излъчване на рекламни филми за община Бургас; изработка и заснемане на нови тематични видеоклипове, които да представят Бургас като целогодишна туристическа дестинация с неговите алтернативни форми на туризъм; изработка на тематични клипове с известни български и чуждестранни личности, посетили морския град.

Печатна реклама предвижда отпечатване на рекламни карета за община Бургас в нашата и чуждестранната преса със съдействието на чуждите посолства и представителства в града; изработване  на  актуални печатни материали за отделните туристически продукти и обекти, които искаме да бъдат промотирани.

Рекламната стратегия предвижда също и привличане на големи събития, конференции и срещи с международна значимост, партньорство по време на големи спортни и културни събития. Подготовка и провеждане на бирен фест, рибен фестивал, Дни на българската национална кухня и др. Покани за участие в концерти на водещи музиканти от национална и европейска величина. Провеждане на Черноморско туристическо изложение с участието на фирми от Грузия, Русия, Украйна, Молдова, Румъния, България и Турция. Организиране на конкурси на регионално, национално и международно ниво, разработване на тематични екскурзии и др. Участия в национални и международни туристически изложения, форуми и други събития.

Основната цел на всичко посочено по-горе е да се изгради имиджът на Бургас като целогодишна атрактивна туристическа дестинация.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама