Като част от състезанието P2P, студенти от осем държави - Албания, Беларус, България, Хърватия, Молдова, Украйна, САЩ и Русия, пуснаха в ход кампанията “#CareWhatYouShare”.
"Вълната от фалшиви съдържания достигна нов връх и все повече теми и сфери на социално-икономическия живот стават обект на радикализиране и фалшификация. Създаването на тази кампания ме накара да погледна на нещата по друг начин, да проверявам всичко, което чета, и ме вдъхнови за промяна", каза четвъртокурсничката в АУБ от Украйна Анна Зохородник.
Фокусът на кампанията е обществото да се осведоми за разпространението на фалшиви новини и съдържание, както и да се увеличи медийната грамотност сред тийнейджърите, които са най-важната цел и лесна мишена на екстремистки послания.
Целта на кампанията е превръщането на проверката на факти в тенденция сред тийнейджърите, което не само ще увеличи тяхната грамотност, но ще повиши тяхното самочувствие сред връстниците им, което ще е допълнителен стимул да се присъединят към това движение.
Като част от кампанията ще бъдат проведени две състезания в социалната мрежа, които ще са повод за създаване на полезно съдържание, генерирано от потребителите.
Добави коментар