Осем електронни услуги предоставя Община Шумен чрез официалния си сайт: www.shumen.bg. Предлаганите услуги ще спестят време на потребителите. Чрез сайта на общината може да се направи справка по електронен път за дължимите данъци и такса битови отпадъци. За целта се получава клиентски идентификационен номер ( КИН ), който се издава еднократно безплатно от общинската данъчна служба и се предава лично или на упълномощено лице.
През менюто „Информация и услуги“ има възможност да се подаде заявление за записване в приемния ден на кмета, заместник-кметовете и секретаря на общината. Информация за нередност може да се изпрати по електронен път от рубриката „Подай сигнал за нередност“. Необходимо е да се попълни бланка, в която да се посочат името на подателя и информация за обратна връзка. Пак там гражданитеще прочетат какво съдействие и от кого ще да получат по Закона за достъп до обществена информация.
По електронен път с универсален електронен подпис могат да се подадат следните документи:
- заявления за издаване на удостоверение за декларирани данни;
- удостоверение за наличие или липса на задължения по Закона за местните данъци и такси;
- декларация за облагане с патентен данък по чл. 61н. от ЗМДТ;
- удостоверение за постоянен и настоящ адрес;
- заявление за издаване на разрешение за летни маси към заведенията за хранене и развлечения,
- заявление за издаване и заверяване на копие на проектна документация;
- заявление за издаване на удостоверения за факти и обстоятелства по УТ, касаещи поземлени имоти.
Във втората част на заглавната страница на сайта е публикувана и подробна информация за дейностите в различните направления на общинската администрация.
Добави коментар