Съвместна проверка на Министерството на туризма заедно с Икономическа полиция- Бургас, Национална агенция за приходите-Бургас, дирекция „Инспекция по труда- Бургас“, Областната дирекция по безопасност на храните в града и РЗИ на хотели в „Слънчев бряг“, направена през септември, установи нарушения в задължителните елементи, които трябва да притежават, за да отговарят на изискванията за съответната категория.
Протоколите от инспекцията на основание чл. 171, ал. 1, т. 1 от Закона за туризма, са подписани и от представители на хотелите и вече са готови.
Групата от инспектори провериха хотел „Шипка“ в к.к. Слънчев бряг. Той е категоризиран с 3 звезди, но на място експертите са установили, че към датата на проверката липсва действаща категоризация. Има подадено заявления за това от края на май, което е разгледано от Експертната комисия по категоризация и сертификация на туристически обекти (ЕККСТО). При работата на групата е установено, че има нередности в документите, за което управителят на хотела е своевременно информиран. Към средата на септември обаче, по време на проверката, няма открита процедура по категоризиране на обекта и не е издадено временно удостоверение. Сред другите сериозни нарушения на хотела са, че част от стаите и баните не са с нужната квадратура. Вместо 15 кв. м те са между 12,30 км.м и 13,26 кв. м. Банята и тоалетната са с размери от 1,82 кв.м до 4,08 кв.м при изискване за обща площ 4,3 кв.м.
Инспекторите са установили и други липси, сред които са място за паркиране на хора с увреждания, аптечка и място на рецепцията с височина 90 см за обслужване на хора с намалена подвижност, няма и универсална инвалидна количка и др.
Проверен бе и хотел „Гранд Виктория“, който е категоризиран с 4 звезди. При него е установено, че удостоверението за категоризация е изтекло, като ръководството на хотела трябва да подаде заявление за започване на процедура по издаване на ново удостоверение. Инспекторите са установили още, че липсват обособени достъпни хотелски стаи и паркинг за хора с намалена подвижност, няма и съблекалня при открия басейн, кът за деца и др.
Четиризвездният хотел „Белвю“ също е бил сред проверените от инспекторите от институциите. Пропуските при него са липса на съблекалня при открития басейн, както и място за обслужване на хора с намалена подвижност на рецепцията, обособени достъпни хотелски стаи и паркинг за хора с намалена подвижност и др. Обектът е бил запечатан от органите на НАП заради извършени данъчни нарушения.
Четиризвездният хотел „Платинум“ в „Слънчев бряг“ е бил проверен на 12 септември. При него също са установени пропуски, които са задължителни за място за настаняване с тази категория - няма фризьорски и козметичен салон и детска занималня. В някои от стаите банята и тоалетната са с по-малка от разписаната обща площ от 5,1 кв.м и др.
При извършена проверка на хотел „Чайка Бийч“, к.к. Слънчев бряг, е установено, че рецепцията обслужва едновременно и хотел Метропол-Аркадия. Служителите на Министерство на туризма са констатирали, че в хотел „Чайка Бийч“ липсват достъпни хотелски стаи, които да разполагат с необходимото хотелско и санитарно оборудване, уреди и приспособления за хора с намалена или ограничена подвижност. В момента на проверката не са били представени документи на персонала – трудови договори, дипломи за завършено образование, трудови книжки и други. Сред несъответствията за категория „четири звезди“ са и липсата на тоалетна за хора с намалена подвижност, както и минимум едно паркомясто за инвалиди. Установено е, че липсва оборудвана фитнес зала, няма лоби бар, а детският басейн се ползва от двата хотела и др.
Проверката на хотел „Гларус“ в курорта показва, че в сградата има стаи и санитарен възел за хора с намалена подвижност, но не са изцяло оборудвани със съответните приспособления. Сред несъответствията за категория „три звезди“, с която разполага хотелът, са и липсата на универсална инвалидна количка, както и обозначено място на рецепцията за обслужване на хора с намалена подвижност и др.
При направена проверка на хотел „Искър“, к.к. Слънчев бряг е констатирано, че липсва обособена стая със санитарен възел, който да е оборудван за ползване от хора с намалена подвижност, съгласно категория „три звезди“, която има хотелът и др.
В хотел „Колизеум I“ в Слънчев бряг при проверката бе установено, че няма информация за юридическото лице, МОЛ и работно време. Констатирани са несъответствия за категория „четири звезди“ – липсва място за хора с намалена подвижност на паркинга, бръснаро-фризьорски и козметичен салон, съблекалня при открития басейн. Няма обслужване с единен вътрешен телефонен номер 9 за връзка с рецепцията. Липсват също обособени и достъпни стаи с необходимото хотелско и санитарно оборудване за хора с намалена или ограничена подвижност. Няма план-схема на обекта, телефон-дериват, ръкохватки и защитна преграда на ваните, и др.
Инспекцията в двузвездния хотел „Нимфа – Русалка“ също в Слънчев бряг констатира, че липсва място за хора с намалена подвижност на паркинга, тоалетна за такива посетители, както и телефонна инсталация с единен вътрешен номер 9 за връзка с рецепция. Не са представени документи на управителя и персонала. Липсват план-схема на обекта, багажник в стаите, душ със завеса и др.
При проверка в хотел „Изола Парадайз“ (категория 4 звезди) в Слънчев бряг също са открити несъответствия с наредбата. Няма място за хора с намалена подвижност на паркинга и тоалетна за тях. Липсва магазин за продажба на стоки, сувенири, цветя, както и санитарен възел с необходимата площ в двойните стаи и др.
По повод установените нарушения Министерството на туризма ще наложи административни наказания на хотелите според тежестта на несъответствията с изискванията на Закона за туризма.
Добави коментар