Психолози ще помагат в НАП за комуникацията с гражданите

10:00, 20 ное 17 25 583 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Данъчните администрации трябва да преосмислят връзката си с гражданите и медиите - това заключиха висши служители на данъчните администрации и експерти от 35 държави на втората годишна конференция, посветена на доброто управление и сигурността на данните,  проведена през миналата седмица от Вътрешноевропейската организация на данъчните администрации (IOTA) в Будапеща. Използването на повече психологически принципи в комуникациите на данъчните администрации може да спомогне за преодоляване на бариерите между администрацията, нейните клиенти и медиите и намаляването на различията бе едно от заключенията на форума.

Директорът на стратегиите за дългосрочно планиране на данъчната дирекция в Норвегия Геир Ромунсет сподели, че в тяхната практика медиите и социалните мрежи са основен канал за комуникации в борбата с офшорните схеми за избягване на облагане. Андреас Висмаер, професор от университета в Тилбург пък посочи, че според него, ако данъчните администрации приемат данъкоплатците като хора вместо "заинтересовани страни", "потребители" и т.н.,  ще бъдат изненадани положително от постигнатия резултат. „Данъкоплатците са хора с емоции, очаквания, спомени, мечти и специфично поведение. Ако данъчните администрации улеснят живота им, например с предварително попълнени формуляри, това може да доведе до по-добра данъчна култура“, сподели още той.

Според президента на IOTA Франтишек Имерзе успешният принцип е администрациите да бъдат достъпни за медиите, които са основен посредник между тях и обществото.

Росен Бъчваров, директор „Комуникации“ в НАП подчерта, че е важно да се промени отношението към медиите - данъчните администрации трябва да разглеждат медиите като партньор вместо като враг. Медиите могат да бъдат много полезни, ако данъчните администрации променят мисленето си и приемат партньорския подход с тях. Той обърна внимание и на факта, че медиите не могат да се разглеждат като хомогенни обекти. „Различните видове медии, особено телевизията, изискват различни видове комуникации и информация от данъчните администрации.“, допълни още той. Друг важен момент, на който беше обърнато внимание беше необходимостта данъчните администрации да изградят канали за персонална комуникация с клиентите, извън масовата комуникация чрез медиите.


 


 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама