По време на президентската кампания през 2016 г. руски агенти са създали в социалната мрежа Facebook 129 събития, свързани с изборите, съобщи Reuters, като цитира писмени показания на компанията пред Конгреса.
В публикуваното писмено изявление на Facebook, което носи дата 8 януари, се съобщава, че събитията са били видeни от 338 000 различни акаунта. Общо 62 500 са заявили, че ще присъстват. Компанията заяви, че не разполага с информация кои от събитията са се състояли.
Появилите се след това копия на страници на събития показват, че поне някои от тях са били политически събирания, фокусиращи се върху спорни въпроси като имиграцията. Русия отхвърля изводите на разузнавателни агенции от САЩ, че се е опитвала да се намеси в демократичния процес в САЩ.
Facebook съобщи информацията на Конгреса в отговор на писмено запитване от Сенатската комисия по разузнаване, пише БТА.
Компанията съобщи, че е открила припокриване между маркетинга, извършен от руски агенти през 2016 г. и посланията на компанията на президента Доналд Тръмп, но го определи като незначителен. Фейсбук подчерта, че не е в положение, което да й позволява да съди за обвиненията в съглашателство между двата лагера, които Тръмп отхвърля. Президентът определи разследването на тези обвинения като лов на вещици.
Добави коментар