44% от учениците в училище не разбират математика, а 53% не разбират това, което четат. Това сочи Доклад за световното развитие на Световната банка на тема: "Да се научим да реализираме обещаното от образованието". Резултатите от него представи Хайме Сааведра, старши директор "Образование" в Световна банка и бивш министър на образованието на Перу, при представянето в СУ "Св. Климент Охридски".
В света има голямо увеличение на обхванатите ученици в образованието, децата обаче не разбират това, което четат, или нямат добри математически познания, коментира Сааведра.
Има държави в Централна Европа, където тези проценти са наполовина, в Източна Европа са около 25%, в Латинска Америка са около 40%, а в Африка са 90%. Сааведра съобщи, че има 260 милиона деца, които трябва да са в основното и в средното училище, но не са.
В своето експозе той акцентира върху три проблемни области - учебната програма, учителите и управлението на училищата и системата като цяло. Той бе категоричен, че учителят трябва да умее да работи в клас не само със средностатистическия ученик, но и с всеки ученик, независимо от знанията му, за да се постигне качество и в крайна сметка ученикът да получи определени компетенции.
Така основен проблем, който възниква с разширяването на обхвата на учениците в образователната система е появата на училища, в които не се учи. Такъв проблем съществува в страните от Латинска Америка, както и в Африка, където процентът на учениците, които не разбират това, което четат достига до 90%.
В доклада няма конкретни данни за България, защото той не е посветен на страната ни, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той коментира, че докладът за цел да съпоставя, а по-скоро да открои общите управления и предизвикателствата, пред които са изправени образователните системи.
"Той ни провокира по редица важни теми. Това, което можем да кажем, четейки този доклад е, че сме по-убедени, че политиките, които сме формулирали са правилни", заяви Вълчев.
Друго предизвикателство, отчетено в доклада е образованието на възрастните в училище, което непременно трябва да се случи предвид големия брой на ранно отпаднали ученици.
Добави коментар