126 са смъртоносни отсечки по българските пътища, където стават стотици катастрофи с десетки убити и ранени. Това показва справка на Пътна полиция, предоставена специално на Съюза на българските автомобилисти (СБА). Цифрите са за 2016 г., а новият списък за 2017 г. ще бъде изготвен до 31 март тази година.
На базата на него ще бъдат набелязани нови мерки, включително ще бъдат определени всички места и точки за контрол на скоростта със стационарни и мобилни камери.
По-рано през миналата година от МВР съобщиха, че само на десет от тези опасни участъци са станали над 1000 катастрофи с около 40 убити и 100 ранени. При положение, че в страната ни ежегодно стават средно 7000-8000 автомобилни злополуки, това означава, че всяка 7-ма или 8-ма катастрофа е била на някоя от тези смъртоносни отсечки.
Според статистиката за първите девет месеца на 2016 г. най-опасният път в България е Русе-Бяла. Там са станали 246 пътни злополуки със 7 убити и 26 ранени. По думите на шефа на КАТ Бойко Рановски катастрофите стават на места, където има три ленти за движение. При изпреварване колите навлизат в насрещното и следва катастрофа.
На автомагистрала „Хемус” – до София, са станали 265 автосблъсъка заради висока скорост. На пътя между Варна и Бургас е имало106 катастрофи със шестима загинали и 50 ранени, основно заради неправилно изпреварване.
На Стара Загора – Казанлък броят на катастрофите е 83 с 22-ма ранени. На Карловско шосе, край село село Труд, са загинали петима и 24 са ранени в 67 катастрофи.
Специално за СБА от Пътна полиция са посочили няколко участъка, където шофьорите трябва да бъдат особено внимателни.
На 66-ия километър на магистрала “Тракия” в посока София платното се няводнява и има опасност от аквапланинг. На същата магистрала от 165-ия до 208-ия километър в посока Бургас пътната настилка е деформирана. На магистрала “Марица” в участъка преди пункт Капитан Андреево има преплитане на пътните потоци, изчакване на товарни автомобили в активна лента и е нужна промяна в организацията на движението.
Добави коментар