Емил Радев стана посланик за по-безопасен интернет в ЕС

12:13, 07 фев 18 / Политика 25 536 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Българският евродепутат Емил Радев (ЕНП-ГЕРБ) стана първият български посланик за по-безопасен интернет в ЕС в рамките на европейската кампания SaferInternet4EU. Кампанията бе инициирана от комисаря по цифрово общество и икономика Мария Габриел в Деня за по-безопасен интернет, 6 февруари, в Страсбург.

Кампанията, чийто фокус са децата, ще тече през цялата година и ще покрива широк набор от теми, включително критично мислене, медийна грамотност и цифрови умения, необходими за борба с фалшивите новини; киберхигиена, както и рисковете, които носят новите онлайн технологии.

По данни на ЕК, един от трима потребители на интернет по света е дете, а в същото време около половината от децата на възраст между 11 и 16 г. в ЕС са били подложени поне веднъж на риск в интернет, като например - излагане на вредно или смущаващо съдържание, преднамерено сприятеляване с дете с цел сексуална злоупотреба, кибертормоз.

В рамките на европейската кампания SaferInternet4EU ще бъде проведено европейско състезание за инициативи на професионалисти, учители и младежи за по-добър интернет. Ще стартира и масов отворен онлайн курс за обучение на учители и дейности за подкрепа на преподаване на онлайн безопасност и киберхигиена.

Българският евродепутат Емил Радев приветства инициирането на кампанията. Той коментира, че все повече приемаме новите технологии и проникването на интернет в живота си като даденост, без да се замисляме за рисковете и последиците от това.

Това важи особено за децата, които израстват със смартфони и интернет, но които поради своята възраст и доверчивост са изключително изложени на опасностите, криещи се в световната мрежа. Точно поради тази причина е наше задължение като родители да им даваме пример и да ги научим да се защитават“, коментира Радев.

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама