Период от девет месеца от началото на годината ще бъде необходим, за да могат електронните търговци по света да премахнат географския признак при пазаруването. Това обясни Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите, в студиото на БНТ.
Т. нар. блокиране на географския принцип при пазаруване през интернет отпадна преди няколко дни. Това означава, че вече няма да бъдем пренасочвани към други сайтове, когато сме решили да си купим от точно определен електронен магазин на даден търговец в Европейския съюз.
"Има един период от 9 месеца, считано от януари месец тази година, в който би трябвало търговците в интернет среда, които досега са осъществявали т. нар. геоблокиране, да приведат своите онлайнплатформи, сайтове, електронни магазини в съответствие с новите изисквания, т.е. има един такъв гратисен период, в който ще трябва да бъдат възприети във всички държави от Европейския съюз тези нови правила", обясни Маргаритов.
Тарифите за доставки трябва да бъдат обявени предварително в зависимост от зоната, в която се намира потребителят.
"Това е една от другите проектирани промени в общата европейска регулаторна рамка, уеднаквяването и на тарифите за колетните доставки в територията на ЕС, защото и сега съществуват разлики в тези тарифи, нещо подобно на различните такси за роуминга, които съществуваха доскоро, а сега все още съществуват и за държавите, които не са в ЕС, но географски са много близо до страните-членки", обясни Маргаритов.
"Ние сме свидетели и по-скоро участници на пълна стандартизация на нормативната уредба. Това е полезно преди всичко за потребителите, защото се преодоляват дискриминационните моменти, които в една или друга степен съществуваха досега за онлайн пазаруването, за говоренето по телефона, за разплащането", каза председателят на Комисията за защита на потребителите.
Добави коментар