Обсъждат съвместяване на наборната и професионалната военна служба

09:50, 17 апр 18 25 400 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Дискусия за наборната служба се провежда в София. Нейни организатори са Експертната общност по сигурност и отбрана в София, Конфедерацията на обществените организации по сигурност и отбрана, Съюзът на офицерите и сержантите от запаса и Дискусионен клуб по политика „21“ към БСП-София.

„Лансираното от министър Каракачанов въвеждане на наборна служба има смисъл и то много голям. Дали тя трябва да бъде наборна или задължителна, тука имаме разминаване със министър Каракачанов по доста причини. В този момент имаме под 20 000 души армия, в която има некомплект от над 6000 човека. Основната причина, естествено, е непривлекателния армейски труд, който в момента е на доста ниско ниво. Когато заговорим за доброволност и недоброволност, веднага мога да кажа, че, ако има желаещи доброволци, те и сега биха могли да се явят и да запълнят некомплекта от професионалната армия. Обаче няма!  Анализът показва, че недостигът от личен състав е около 20 - 24 000 човека. Трябва да се допълни сегашната армия с толкова! Цифрата 40 - 45 000 не е измислена случайно. Това е въпрос на разчети и съотношение с нашите съседи", коментира о.р. полковник Румен Кисьов - член на УС на Конфедерацията на обществените организации по сигурност и отбрана пред БНР.

"Ние говорим за съвместяване на наборната служба с професионалната. Има го в много държави и много държави, включително от Европейския съюз, се връщат към този вариант. Това означава, че младежите задължително ще преминават през една военна подготовка, ще получават определени умения", допълни той.

Кисьов подчерта, че при формулата „обучение и подготовка“, младите хора няма да нощуват в казарми. Годишната издръжка на един професионален войник е три пъти по-голяма от тази на един наборен, категоричен е полковникът.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама