За последните десет години над 660 милиона лева са инвестирани по републиканските пътища за подобряване на инфраструктурата, свързана с осигуряването на пътната безопасност. Това става ясно от писмени отговори на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, цитирани от dir.bg
С цел повишаване безопасността на шофьорите по автомагистралните трасета и за ограничаване на тежките последствия от пътнотранспортни произшествия, освен ограничителни системи за пътища, на местата на разделяне на транспортните потоци се монтират и енергопоглъщащи елементи - терминали или буфери, които при удар спират автомобила и последствията за пътниците са намалени.
Такива устройства се монтират на места с интензивен престой, като бензиностанции и заведения, както и граничещи с пътни платна със скорост по-висока от 50 км/ч. На мостови съоръжения, премостващи пътища, или населени места се поставят и предпазни мрежи. На новите и рехабилитираните пътни участъци се монтират ограничителни системи с по-висока удароустойчивост и еластичност.
В друг отговор министър Нанков, информира, че съгласно Наредба, приета през 2012-та година, върху платното за движение, в населено място, може да се изграждат или монтират изкуствени неравности и други средства за ограничение на скоростта на движение, разположени напречно на платното. Изборът за видовете средства за ограничаването на скоростта се прави от комисия, в състава на която участват представители от съответната община, сектор „Пътна полиция“ към ОД на МВР и на областно пътно управление. Комисията прави оглед на участъка и взема решение за конкретните мерки, които следва да предприемат за обезопасяването му.
В началото на 2018-та година бе извършена проверка на състоянието на пътната маркировка и съоръжения, ограничаващи скоростта на движение на републиканската пътна мрежа. Обект на проверката бяха трите вида пешеходни пътеки тип „Зебра“, пешеходните пътеки, регулирани от светофарна уредба и повдигнатите пешеходни пътеки. При проверката се взе под внимание местоположението им, видът на маркировката, цветът и светлоотразяването на маркировката, видимост на пешеходната пътека, размерът, сигнализацията с пътен знак и типът пешеходна пътека. Въз основа на тези критерии изведените резултати са: общият брой на пешеходните пътеки по републиканската пътна мрежа, в това число първи, втори и трети клас пътища е 3531, от които около 3000 от тях не отговарят на част от изискванията по посочените по-горе критерии, но са видими за шофьорите, това предаде „24 часа“.
От началото на 2015-та година по републиканската пътна мрежа са монтирани и пътни знаци с възможност за дистанционно изменение. Те дават възможност за своевременно уведомяване на шофьорите за актуалната пътна обстановка, въведените ограничения и алтернативните маршрути.
През тази година за доставка и монтаж на мантинели по републиканските пътища са одобрени около 4 458 000 лв.
"Държавата, в лицето на МРРБ полага неимоверни усилия за подобряване на пътната безопасност и за намаляване на жертвите по пътищата", уверява министърът. И подчертава, че изборът на видовете ограничителни
Добави коментар