Вече са ясни компромисните текстове, изготвени от Министерството на транспорта и българските превозвачи, които тази вечер премиерът Бойко Борисов ще предостави на европейските лидери по спорния пакет "Мобилност", съобщи БНР.
Ако не се постигне съгласие по тях, на следващия Съвет на транспортните министри през юни ще бъде представен само доклад за напредъка по темата и тя ще продължи да се дискутира в рамките на австрийското председателство. Споровете могат да отнемат повече от година.
Транспортният министър Московски обясни, че заедно с превозвачите ни се предлага връщането в страната през определен брой седмици да не е задължение, а право на шофьора, както и спането в хотел да се извършва само ако има сигурна инфраструктура. "Сигурността на превозното средство и товарът са обезпечени от такава инфраструктура, окей, тогава може да се ползва хотел или мотел", отбеляза Московски.
За командировъчните нашите шофьори са съгласни да се начисляват само ако престоят в чужбина е седем последователни дни, а не сумарно толкова за месеца, спори се за размера.
Министърът остойности заплата, ако тя се формира по предлаганите към момента правила. "15 дена във Франция, 15 дена в Германия и то се получава 6 300-6 400 евро, то няма немски, няма френски шофьор, който да взима такива пари", отбеляза той.
Няма оценка за въздействие на сегашните предложения, както и заложени контролни механизми, които би трябвало да са в сила и за превозвачи от трети страни.
"Контролен орган в Европа иска да провери българска фирма. Те ще дойдат и ще проверят едноличен търговец Петко от Исперих, няма проблем. Как обаче ще отиде и ще провери в Табрис фирмата на Хасан. Няма отговорност", коментира Московски.
Добави коментар