В Индия се самоубиват заради фалшиви новини

21:00, 26 юни 18 / Свят 25 483 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Фалшивите новини се разпространяват главоломно в чат групите на WhatsApp и Facebook. Но в Индия това е добило застрашителни размери, дотолкова, че това „торнадо от дезинформация“ води в крайна сметка и до загуба на човешки животи, предупреди BBC в нов разследващ доклад от Бангалор.

Британският телевизионен оператор оповести проблема в репортаж, който ще бъде излъчен по „BBC World News“ в сряда.

"Индиец на име Калу е последната жертва на самоубийство, вследствие на фалшива новина. През изминалата година в Индия осем живота са отнети в тази последна вълна на заблуда. Фалшивите новини са бедствие, пред което всички ние сме изправени. Но то вече отнема и човешки животи“, се казва в репортажа.

BBC работи за борбата с фалшивите новини чрез инициативи като "BBC Reality Check" - служба за проверка на политически беседи. Тя стартира през 2016 г. и е с обхват на действие както в телевизията, така и онлайн, като вече обхваща широк спектър от теми и сектори.

Джим Еган, главен изпълнителен директор на „BBC Global News Ltd" съобщи: „Изследването ни установи, че 83% от индийците са болезнено разтревожени от фалшивите новини.

"BBC News" заяви, че ще работи в посока да накара тези хора да четат новините „с критично око“. На фокус ще бъдат „по-бавните новини“ с приоритет пред топ-новините, с по-задълбочен анализ върху темите, с точни данни, разследване и предотвратяване на изваждането на контекста от темата.

Всички тези инициативи са част от по-широк инвестиционен стремеж на "BBC News" в Индия за създаване на 157 нови работни места в региона и превръщането на Делхи в един от главните тв центрове извън Великобритания. Той ще бъде съсредоточен в производство на видео, телевизия и цифрово съдържание за региона на Южна Азия с най-близки технологични спецификации до тези на корпорацията в Лондон.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама