Водещата британска модна къща "Burberry" е изгорила миналата година своя продукция в размер на 28 милиона паунда, за да не трябва да я продаде на прекалено ниски цени, съобщи вестник "Таймс".
По данни на изданието за последните пет години компанията е унищожила непродадени колекции за 90 милиона британски лири. Дори като се отчитат високите цени на бранда, компанията е ликвидирала около 20 хиляди свои артикула. Ситуацията се е влошила през последните две години - количеството непродадени стоки се е увеличило 1,5 пъти.
Акционерите на компанията са изразили недоволството си от създалата се ситуация, но управата на "Burberry" се оправдава, че по този начин е бил опазен имиджът на марката. Той щял да бъде силно накърнен, ако продукцията попаднела на сивия пазар на занижени цени.
Специалистите отдават загубите на "Burberry" на прекалено високите цени на бранда на азиатския пазар. Там една обикновена раница се предлага за продажба срещу 1200 долара.
Добави коментар