Колоезденето е силно екипен спорт, дори и на пръв поглед да не изглежда така. Отборите в Обиколката на Франция са по осем колоездача и във всеки водещ екип има седем помощници и един лидер. Предвид постоянните иновации в областта на намаляването на триенето и съпротивлението, храненето и възстановяването, средната скорост непрестанно се увеличава и в тазгодишното издание на Обиколката на Франция в повечето етапи до момента е над 50 км/ч. При това положение основният товар върху колоездачите е преодоляването на въздушното съпротивление. Когато един отбор обаче образува обща формация и колоездачите в челото поемат основната част от работата, а лидерът е зад тях, тогава той пести между 30 и 50 % от енергията си и може да атакува във финала на всеки етап.
Какво се случва обаче, когато лидерът в отбора е по-бавен от някой от съотборниците си, какъвто е случаят с фаворита Крис Фрум и Герант Томас в екипа на Sky?
От една страна е логичната и честна позиция - нека по-добрият спортист победи, от друга страна са всички бизнес интереси. Крис Фрум се бори за своята 4-та поредна победа и общо 5-та в Тура, а Герант Томас се бори за своята първа победа в Обиколката на Франция. Какво ще решат в отбора на Sky? Със сигурност предстоят интересни заключителни етапи до финала в Париж тази неделя.
Добави коментар