Институтът за пътна безопасност: Пътят в района на катастрофата край Своге е в рисково и опасно състояние

10:35, 27 авг 18 25 1115 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Институтът за пътна безопасност започна свое независимо обследване на мястото на катастрофата край Своге. Организацията вече е провела една експертна оценка на въпросния път и е подала своите констатации към компетентните институции да се самосезират и да започват конкретни действия по обезопасяването на пътя. Диана Русинова от института заяви за БНР, че според първоначалния оглед асфалтът в района на катастрофата е твърде хлъзгав.

Катастрофиралият автобусът все още е в пропастта, районът е отцепен, а върху огънатата мантинела са поставени цветя.

"Първоначалният оглед показва видима разлика по отношение на самия асфалт. В по-горната част има участък с доста по-едра фракция, съответно в по-долния край, точно където е станал инцидентът, очевидно материалите не отговарят на изискванията, дори с просто око това е видимо. Когато стъпиш на платното за движение, се вижда, че настилката е много хлъзгава, дори ако застанеш с обувки, а в момента е сухо. Представям си какво е било, когато е било наводнено и мокро", коментира Русинова.

Отделно са констатирали нарушения при поставянето на преградните съоръжения. Русинова даде пример с мантинела, поставена върху платното за движение, при положение, че по стандарт тя трябва да бъде разположена на 50-сантиметрово отстояние от него и още: „На много места тя нито е захваната като хората – има болтове, които стърчат, има болтове, които трябва да са абсолютно еднакви, а има по шест различни болта на мантинела“.

Пътят е в рисково и опасно състояние, категорична е Диана Русинова. „На много места асфалтовото покритие е компрометирано, независимо, че този, който е осъществил ремонта, твърди друго. На самото място на инцидента се виждат пукнатините. На много места има паднали камъни. Пътят е обрасъл с храсти“, добави още тя.

"Трябва да се изследват причините, първо, защо ремонтът е толкова некачествено изпълнен. Второ, поради каква причина институциите са приели ремонта в този му вид. И трето, когато са се появили първите дефекти, защо още тогава някой не предприе някакви мерки", подчерта Диана Русинова.

Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на АПИ и бивш изпълнителен директор на Агенцията, посочи за БНР, че рехабилитацията и ремонта на пътя в Искърското дефиле, който е над 80 км, се извършва при ясно разграничаване на правата и отговорностите на всички участници в строителния процес и контрола върху изпълнението и качеството.Пътят е бил приет с разрешение за ползване през декември 2016, но асфалтът е бил положен още през 2014 г. Гаранцията за извършената рехабилитация изтича в края на настоящата година.

"Пътната администрация като администрация си е свършила работата", категоричен е Атанасов. "Сигналите, които сме получавали за нередности по пътя, включително в конкретния участък на катастрофата - ние и извън проекта сме го обезопасили веднага", каза още Атанасов.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама