С промяна в работата на спешния телефон 112 спешните обаждания ще стигат вече до операторите в Бърза помощ за около 10-15 секунди, а не както досега за 2-3 минути. Това съобщи заместник-здравният министър Бойко Пенков. Той обясни, че това ще се случи паралелно с въвеждането на нов хардуер в спешния телефон, който ще позволи да бъдат приемани до 3000 обаждания от един пост.
Освен това към системата за линейките ще бъдат интегрирани и спешните приемни отделения на големите болници. Така екипът на спешната помощ на място ще подава информация през системата към конкретно спешно отделение, за да е ясно какъв пациент ще бъде откаран. Сега няма такава възможност.
"В по-далечна перспектива се обмисля да има и неотложни звена, които също да са интегрирани в тази система, но това ще се случи след обсъждане с лекарите", посочи Пенков.
По повод 10-годишнината от създаването на тел. 112 у нас, сегашният му директор Цветомир Цеков обясни, че се работи над създаването на изцяло нова платформа, чрез която сигналите да бъдат подавани дори като видео. Освен това се очаква да заработи и приложение, което ще позволи на хора с увреден слух и зрение също да подават сигнали.
За десет години на тел 112 са приети на 44 милиона обаждания, като пикът е бил през 2012 година. В същото време борят на фалшивите обаждания намалява плавно с годините, а обратнопропорционално - реалните обаждания с искания за помощ растат като вече са над 53 на сто. На ден всеки оператор приема сред около 200 обаждания.
Добави коментар