От началото на годината ТОПНОВИНИ разказва в поредица материали за проекта "ИНТЕГРИРАНЕ НА ПОЛИТИКИТЕ ЗА ОПАЗВАНЕ НА ОКОЛНАТА СРЕДА В ДНЕВНИЯ РЕД НА ОБЩНОСТИТЕ".
Част от проекта са поредица от семинари, в които се провеждат редица обучения за формиране на лидерски качества и успешна комуникация за налагане на еко политики.
Днес представяме част от изводите от семинарната част на проекта, свързани с провалът в комуникацията, характерен за представителите на политически сили.
Повече информация за проекта можете да откриете на официалната му фейсбуук страница.
Провалът в комуникацията е един от малкото проблеми, които открито се заявяват от представители на политическите пратии. Обикновено този проблем е дефиниран на езика на отчуждението и затрудненото свързване между политиците и техните избиратели. Сривът на индивиуалните рейтинги и загубата на доверието в политическата прослойка като цяло се преживява болезнено и поражда паническо търсене на изход от кризата.
Пазарът услужливо предлага разнообразни решения, често пъти магически, които притеснените политици охотно си купуват – доказателство за това е процъфтяването на индустрията на политическия PR в разнообразни разфасовки, адаптирани към местните вкусове. Въпреки това образът на политика в България устойчиво помръква, а връзката с общността изтънява.
Да бъдеш мразен и презиран започва да става част от професионалната характеристика на българския политик, което естествено отблъсква качествените хора от това поприще и го превръща в поле за изява на амбициозната посредственост. Ако този процес продължи да се развива със сегашните темпове, се очертава опасност политиката от територия на лидерство и развитие да регресира до убежище за неудачници, досадна, но нелечима болест на публичния живот.
В този смисъл е наложителна инвестиция в изследване и развиване на политическата комуникация, разбирана като ключов компонент от политическото участие.
Добави коментар